• Äldre 29 Dec 23:09
    2897 visningar
    5 svar
    5
    2897

    Intim vigselplats i Stockholm

    Jeg skal gifte meg i oktober 2014 i Stockholm og behøver hjelp med å finne vigselplats. Vi har forsøkt oss på Tornet i Nordiska Museet, men fikk dessverre ikke til det på den datoen vi ville ha. Vi skal forresten bare være 4 personer så vi behøver ikke så stor plass. Håper noen kan komme med noen gode tips..:)

  • Svar på tråden Intim vigselplats i Stockholm
  • Aniara­4
    Äldre 30 Dec 23:41
    #1

    Om vi hade varit så få hade jag kunnat tänka mig att boka tornsviten på Marina Tower Saltsjöqvarn, ha vigseln på terrassen om det är fint väder (det finns ett litet tak också om det är ruggigt, jag har faktiskt varit däruppe och kikat, men inte hyrt den själv), äta en fin middag antingen i sviten eller i restaurangen, kanske utnyttja spa:t, och sen sova där. Det var ett par år sen jag hörde mig för om den (och valde att inte lägga så mycket pengar), skulle gissa att den kostar uppemot 15 000:- för en natt...
    www.elite.se/sv/node/2086

    Om ni kan tänka er att ta er ut en bra bit utanför stan skulle det också vara urtjusigt med en sån liten vigsel högst upp i lotsutkiken på Landsort. Det är B&B också så man kan sova där, med ganska låg standard men fantastisk utsikt.
    www.landsort.nu/kostlogi.html

  • Äldre 31 Dec 13:40
    #2

    Takk for tips!

    Vi hadde nok tenkt å være i Stockholm stad. Tornsviten på Marina Tower Saltsjöqvarn har vi også sett på, men tror nok vi vil se på litt rimligere alternativer også.. . Skansen har vi også sett litt på.. Fler forslag mottas med takk.

  • Äldre 31 Dec 14:50
    #3

    Vill ni att det ska vara folktomt? Annars så kan jag föreslå Fåfängan ca 5 min från slussen med fantastisk utsikt över hela sthlm innerstad de har byggt en jätte fin altan för att ha vigslar på så där blir det bara ni som är men det kan såklart vara folk uppe på restaurangen och de har även ett "privat" lusthus man kan både vigas i vid dåligt väder samt äta middag helt för er 4 st själva. Kan tipsa om foto i stan också Google Fotograf Malin Norlén. Lycka till och gott nytt år.

  • Aniara­4
    Äldre 31 Dec 16:42
    #4

    Fåfängan var ett bra förslag!

    Ekotemplet i Hagaparken kanske kan vara fint på hösten också?

  • Äldre 2 Jan 14:08
    #5

    Takk for tipset om Fåfängan. Nå har vi sendt en forespørsel dit for å se om det er mulig å få til.  Enig i at Ekotemplet også er fint, men er litt usikker på om det er lurt å ha dette ute ettersom det kan være kaldt så sent i oktober... Flere forslag mottas også med takk slik at vi har flere alternativer. Er det forresten noen her som har giftet seg på Dramaten? Har lest et sted at det også skal være mulig?

Svar på tråden Intim vigselplats i Stockholm