• Sheltiegirl

klänning till utomhusbröllop??

Vi ska ha våran vigsel i en bokskog och festen inomhus, jag vet verkligen inte om jag vågar välja en klänning med släp och dessutom spets med tanke på att marken i skogen inte är helt jämn direkt. Inte jättekul att fastna i någon rot/gren och kanske göra sönder klänningen plus att är det blött blir den kanske allt för smutsig.. Vad tror ni??

Jag har fastnat för denna klänningen. som har spets längs med hela nederkanten och ett kort släp.

Vågar jag chansa på att den inte fastnar i något? Förlag på annan typ klänning?
  • Svar på tråden klänning till utomhusbröllop??
  • Sheltiegirl

Puffar!
    har även kollat på denna klänning som inte har spets nertill men ändå har lite släp, kanske inte fastnar lika lätt?

• Sjörå

Jag hade ett kort släp på min klänning och jag gifte mig utomhus. Förvisso på en gräsplätt men vi tog en del kort i skogen. Man fastnar inte lika lätt som man kan tro. Lite smutsig blev den allt på fotograferingen som var innan men mindre än vad jag trodde. Och då klättrade jag ändå i en båt med klänningen. Så mitt tips är att välja den klänning du tycker bäst om och strunta i om den blir lite smutsig. 

• Sjörå

Bifogar ett kort på min klänning så ser du ungefär hur den såg ut. 

• Sheltiegirl
    Sjörå skrev 2013-12-23 14:13:32 följande:
    Jag hade ett kort släp på min klänning och jag gifte mig utomhus. Förvisso på en gräsplätt men vi tog en del kort i skogen. Man fastnar inte lika lätt som man kan tro. Lite smutsig blev den allt på fotograferingen som var innan men mindre än vad jag trodde. Och då klättrade jag ändå i en båt med klänningen. Så mitt tips är att välja den klänning du tycker bäst om och strunta i om den blir lite smutsig. 
    Tack det känns betryggande Är mest orolig för grenar på marken i skogen, vissa kan man ju kasta undan en liten bit så att "gången" blir mer fri men kan inte rensa helt pga naturreservat. Men är nog inne på att köpa klänning nummer 2 och som du säger strunta i att den blir en aning smutsig
Svar på tråden klänning till utomhusbröllop??