• AkJ
    Äldre 22 Dec 14:54
    4825 visningar
    12 svar
    12
    4825

    Bröllop i november 2014

    Vi gifter oss den 1 november 2014, och jag vill gärna ha en tråd för alla som gifter sig samma månad. Vusst finns ni därute? :)


    Följ vägen till mitt bröllop - brllopsblogg här: brollopjj.wordpress.com/
  • Svar på tråden Bröllop i november 2014
  • inkanp
    Äldre 20 Feb 15:56
    #1

    Hej!


    Vi har prelbokat 8/11 :) Vi ville också gifta oss 1/11 men den kyrkan vi tänkte oss gick inte att boka pga Allahelgona...


     


    Det blir trevligt att muntra upp grå november med bröllop! :)

  • Äldre 27 May 19:14
    #2

    Vi har oxå tänka oss 1 november! Men prästen som vi vill ha är på semester ni så är lite orolig att det inte ska gå... AkJ ska ni vigas i kyrkan?

  • AkJ
    Äldre 28 May 20:36
    #3
    Ruthevalisa skrev 2014-05-27 19:14:53 följande:

    Vi har oxå tänka oss 1 november! Men prästen som vi vill ha är på semester ni så är lite orolig att det inte ska gå... AkJ ska ni vigas i kyrkan?


    Nej, vi viger oss borgerligt, i en avsakraliserad kyrka. Hade inte en tanke på att det är allhelgona (vi valde det datumet eftersom det är vårt tioårsdag) men insåg det när vi hade problem att hitta en organist. 
    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
  • AkJ
    Äldre 19 Jul 22:10
    #4

    Tänkte puffa liv i den här tråden igen. :) Nu borde det finnas fler som ska gifta sig i november?


    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
  • Äldre 17 Aug 00:12
    #5

    Vi ska också gifta oss i November, 8:e =)
    Firar faktiskt också 10 år på datumet fast som förlovade istället =) Var ju bara så toppen att datumet skulle infalla på en lördag =D 

  • Äldre 31 Aug 14:56
    #6

    Vi gifter oss oxå den 8/11. Kommer gifta oss på färjan mellan Helsingborg och Helsingör .

  • AkJ
    Äldre 31 Aug 22:14
    #7
    Jesssica skrev 2014-08-17 00:12:29 följande:

    Vi ska också gifta oss i November, 8:e =)
    Firar faktiskt också 10 år på datumet fast som förlovade istället =) Var ju bara så toppen att datumet skulle infalla på en lördag =D 


    Eller hur, väldgt praktiskt! :)
    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
  • Äldre 18 Sep 16:42
    #8

    Hej hej.

    Chansar på att tråden inte tystnat helt. :)

    Jag och min m2b gifter oss den 29 November. Har även bakat in hans 40 års fest när alla är samlade och han fyller år samma dag.

  • AkJ
    Äldre 19 Sep 13:44
    #9
    bumbiemma skrev 2014-09-18 16:42:05 följande:

    Hej hej.

    Chansar på att tråden inte tystnat helt. :)

    Jag och min m2b gifter oss den 29 November. Har även bakat in hans 40 års fest när alla är samlade och han fyller år samma dag.


    Nejdå, november lever! :) Välkommen!

    Kan du inte berätta lite mer?
    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
  • Äldre 19 Sep 16:51
    #10

    Absolut!! :) och tack.

    Blir vigsel i kyrkan men jag vägrar bära vitt så min klänning går i vinrött och lila. Eftersom det är första advents helgen så har vi spunnit lite på det så efter vigseln samlas vi på hembygdsgården. Är ca 100 m från kyrkan så vägen kommer vara upplyst av marschaller hela vägen. Vi skippar välkomstdrink och kör istället på glögg och pepparkakor i snön.

    Har anlitat en kockar som kommer ordna maten. Har jag tur lyckas jag ordna så det blir älg och ren eftersom sambon älskar jakt och vilt. (Kommer även ha "ovilt" alternativ. )

    Har med ett par vänners hjälp ordnat en del galna bus och påhitt till födelsedagsbarnets är som kommer inträffa under kvällen.

  • AkJ
    Äldre 21 Sep 08:32
    #11

    Åh, en gång kantad av marschaller vill vi verkligen ha! Men tyvärr är det lite för långt för oss mellan vigsel och fest (330 meter), och framförallt så gifter vi oss mitt i Stockholm, så risken är rätt stor att de inte får stå i fred. Tror det blir jättefint!


    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
  • Äldre 22 Sep 12:42
    #12

    Förstår det kan bli problem då.

    Lysa upp utanför festlokalen med ljus och marschaller kanske kan vara ett alternativ? :)

Svar på tråden Bröllop i november 2014