• Äldre 21 Dec 18:37
    2385 visningar
    3 svar
    3
    2385

    Fungerar detta som vigsellöfte??

    hej! har en dikt jag hittade för ett bra tag sen som jag totalt älskar. jag tycker den skullle vara fin som löfte, men vet inte om den täcker in allt som "reglerna" säger man ska ha? 

    rleken kommer och kärleken går,ingen kan tyda dess lagar
    Men dej vill jag följa i vinter och vår och alla min levnads dagar.
    Mitt hjärta är ditt, ditt hjärta är mitt och aldrig jag lämnar det åter.
    Min lycka är din, din lycka är min och gråten är min när du gråter.
    Kärleken är så förunderligt stark, kuvas av intet i världen. Rosor slår ut ur den hårdaste mark som sol över mörka gärden.
    Mitt hjärta är ditt, ditt hjärta är mitt och aldrig jag lämnar det åter.
    Min lycka är din, din lycka är min och gråten är min när du gråter

    det där med "tills döden skiljer oss åt" tycker jag täcks av andra raden, sen det där med "nöd och lust" tycker jag kan gillas av det där med din lycka är min och gråten är min när du gråter.

    vad tycker ni?

    SEN, om någon kunde vara så snäll att kanske hjälpa mig hitta en till dikt som kan fungera som löfte?  

  • Svar på tråden Fungerar detta som vigsellöfte??
  • Äldre 22 Dec 21:06
    #1

    ingen? :) 

  • katten­21
    Äldre 22 Dec 21:35
    #2

    Jag tycker den är vacker! Men jag skulle nig välja att inte upprepa raderna om hjärtat och lyckan. En gång räcker tycker jag. Kanske avsluta den med dina egna ord?

  • Äldre 22 Dec 21:46
    #3
    katten21 skrev 2013-12-22 21:35:04 följande:
    Jag tycker den är vacker! Men jag skulle nig välja att inte upprepa raderna om hjärtat och lyckan. En gång räcker tycker jag. Kanske avsluta den med dina egna ord?
    jo, jag är öppen för modifiering av dikten^^ håller med om att upprepa det sista kanske är lite onödigt.. hmm.. undra vad man kan säga istället? vore ju kul att kunna säga något eget också, är bara så dålig på sånt där :P 
Svar på tråden Fungerar detta som vigsellöfte??