• Minimo­j
    Äldre 11 Dec 20:27
    1793 visningar
    7 svar
    7
    1793

    Då va datum bokat! Festlokal bokad! Och nu då?!?!

    Pratade med prästen idag, känns lite pirrigt nu när man vet att det är på riktigt. Nu är ju bara frågan vad mer man ska boka in?! Festlokalen är oxå klar. Ni som redan har gift er, hjälp mig :))

  • Svar på tråden Då va datum bokat! Festlokal bokad! Och nu då?!?!
  • Äldre 11 Dec 20:56
    #1

    Beroende på hur långt det är kvar. Men fotograf?. mat? buffe? boka frissör. Kläder både till dig och din m2b. Vemsminkar dig. Transport. 

  • Minimo­j
    Äldre 11 Dec 21:03
    #2

    7:e Juni, maten har vi bestämt, transport är bokad, kläder är inte fixat än.. Frisör kanske man inte behöver boka in än? Känns som jag inte riktigt vet vart jag ska börja?!? :-/

  • Äldre 11 Dec 23:59
    #3

    Ska ni ha tärnor? Marskalker? Näbbar? Fotograf kan vara Bra att boka om ni vill ha någon speciell. Sommaren är ju en populär tid att gifta sig. Göra gästlista och planera inbjudningskorten, vem vill ni ha som toastmaster och värdpar om ni nu vill ha det. Färgtema på bröllopet? Annat tema? Listan är lång, börja i den ända ni har vet vad ni vill ha.

  • Äldre 12 Dec 00:24
    #4

    Vi gifter oss också den 7 juni och har bokat utöver det du har skrivit frisör och fotograf. Är nog bra att vara tidigt ute då min frisör redan var uppbokad alla helger i juni utom vår helg, TUR!!
    Sen har jag köpt klänning och alla mina accessoarer, sambons ska vi köpa i januari. Gästlista har vi gjort, funderat på texten i inbjudningarna, bokat solist i kyrkan, bokat musik till festen, börjat köpa tärnklänningar m.m.

    Min rekommendation är att boka allt som går att boka och förbereda saker redan nu så det inte blir stressigt i slutet.

  • Äldre 12 Dec 05:54
    #5

    Vi gifter oss i maj och vi har bokat: Kyrka, fotograf, boende till gästerna (och klänning och porslin är inköpt) lokalen har vi redan :)

  • Minimo­j
    Äldre 12 Dec 20:28
    #6

    Okej va jag inte stressad innan jag läste detta så är jag det nu! Jag känner en frisörska som säkert kan hjälpa mig vid sidan om, om jag har turen med mig. Fotograf måste jag boka in!! Porslin finns i festlokalen redan så det är fixat, även dukar å kandelaber finns att låna. Vi ska inte ha ett jätte stort bröllop, vi blir bara 44 st och då är 11 st barn. Det blir ett bröllop med dom närmsta vännerna och släkten. :)

  • Äldre 18 Jan 22:27
    #7

    Tänk på att 7 juni är pingstafton i år och därför kanske extra populärt just därför, så det kan bli svårt om man inte är ute i god tid. Har ni funderat på maten?

Svar på tråden Då va datum bokat! Festlokal bokad! Och nu då?!?!