• dolly8­8
    Äldre 9 Dec 20:31
    1807 visningar
    4 svar
    4
    1807

    kan man bjuda vissa i en familj??

    Jag och min blivande man ska ha ett litet bröllop med borglig vigsel och liten middag hemma efteråt. Och jag vill ärligt inte ha vissa människor i min släkt med men vill inte heller göra mig osams med nån. Kan man bjuda en person utan dess respektive? Jag vill gärna ha min bästa vän där men inte gärna hennes kille och Hans barn sedan innan men dom bor ju ihop? Min Mamma har nyss träffat en ny karl, jätte trevlig men jag känner honom knappt måste man bjuda honom? Sedan har jag en morbror som är underbar men han son min kusin är en elak snobb som jag gärna inte bjuder men som det kommer bli mycket känsligt då dom är tajta. Usch va svårt detta är Vi vill ju ha middagen hemma men om alla kommer med deras respektive så kommer det bli för trångt. Vad tycker ni?

  • Svar på tråden kan man bjuda vissa i en familj??
  • Äldre 9 Dec 20:39
    #1

    Du kan göra precis som du vill.
    Men du får ställa in dig på att det kan bli bråk och du kan bli osams även med de du vill ha där om dom inte får ta med sina respektive (eller barn).
    Det kan också gå jättebra och att dom förstår att ni inte kan bjuda alla - eftersom att det inte skulle få plats.

    Men det vet du inte förrän du försöker.
    Så frågan är - vill du ta striden Glad 

  • dolly8­8
    Äldre 9 Dec 20:46
    #2

    Ja de är svårt. Vänder jag på situationerna så hade jag förstått om det var tvärt om frågan är om dom gör det?

  • Äldre 9 Dec 21:11
    #3
    dolly88 skrev 2013-12-09 20:46:54 följande:
    Ja de är svårt. Vänder jag på situationerna så hade jag förstått om det var tvärt om frågan är om dom gör det?
    Det är bara du som kan svara på det tyvärr Obestämd
    Kan ni inte bolla lite med era föräldrar och se vad dom säger?
    Om inte annat så kan det vara skönt att ha föräldrarna på sin sida ifall det skulle bli bråk.

    Nu var ju din mamma en av dom som kanske "drabbas" i så fall, men om du pratar med henne och berättar om platsbristen så kanske hon förstår. Och om hon förstår så bör hon ju kunna säga till dom andra "jag tar inte med min gubbe ens, och jag klagar inte" Flört 
  • dolly8­8
    Äldre 9 Dec 21:53
    #4

    Ja jag får prata med henne

Svar på tråden kan man bjuda vissa i en familj??