• Äldre 9 Dec 16:27
    29491 visningar
    9 svar
    9
    29491

    Safira.se någon som har provat?

    Jag har hittat jättefina förlovningsringar i vitguld på Safira.se. De är markant billigare än alla andra ställen jag har tittat. Är det någon som har provat? De lovar snabb leverans och hög kvalitet.

  • Svar på tråden Safira.se någon som har provat?
  • Äldre 9 Dec 18:41
    #1
    Shoedork skrev 2013-12-09 16:27:07 följande:
    Jag har hittat jättefina förlovningsringar i vitguld på Safira.se. De är markant billigare än alla andra ställen jag har tittat. Är det någon som har provat? De lovar snabb leverans och hög kvalitet.
    Jag har provat. Köpt min m2b:s förlovningsring där, en slät. Verkligen tillmötesgående kundservice, hade en massa frågor och skrev säkert 5-6 mail. Fick alltid svar inom typ 12 timmar och när ringen väl var beställd så kom den hem på ett par dagar! 

    De har dessutom möjlighet att anpassa modellerna efter om man vill ha något speciellt, den ringen jag beställde fanns inte i det ordinarie sortimentet men de fixade den till mig ändå, så mycket nöjd kund.

    Kan inte uttala mig om diamantkvalitet etc eftersom ringen jag beställde var i guld bara utan diamanter.  
  • Äldre 9 Dec 21:12
    #2

    Jag har inte köpt ringar därifrån, men köpte ett halsband med hänge i guld, fick det hemlevererat med rekommenderat brev på bara ett par dagar, superfint, motsvarar verkligen bilderna på hemsidan!

  • Äldre 10 Dec 16:50
    #3

    Tack så mycket! Har tittat på släta ringar i vitguld. Vi vill ha 6 mm kupade men kan inte bestämma om vi ska lägga mer på tyngre ringar eller om vi ska ta ngt tunnare och spara 5-6000 kr. Decisions, decisions. Frågar jag min M2B så vet jag vad han svarar. hahaha...

  • Äldre 21 Oct 16:35
    #4

    Jag måste varna alla för Safira!!! Förlovningsringarna vi fick hem såg inte alls ut som på bilden, och vägde i princip ingenting (3-4 gram per ring). Rekommenderas inte!!!!

  • Äldre 21 Oct 21:07
    #5

    Är man osäker på ringarna är det bäst att beställa utan gravyr och sedan ordna det i efterhand. Då finns ju möjlighet att returnera om man inte är nöjd.

    Jag genomförde en prisjämförelse innan jag beställde vår förlovningsringar,
    Schalins Klassisk 220-5,  den 21 september från guldhuset.se


    Ernstforsell.se 4630kr


    Guldhuset.se 4139kr


    Guldklippet.se 5439kr


    Hedbergsguld.se 4395kr


    Jempguld.se 4594kr


    Nordstansguld.se 5634kr


    Safira.se 4798kr


    Vigselbutiken.se 4147kr

    När jag jämför priserna idag, den 21 oktober ser jag att,


    Ernstforsell.se 4630kr


    Guldhuset.se 4089kr


    Guldklippet.se 5439kr


    Hedbergsguld.se 4395kr


    Jempguld.se 4094kr


    Nordstansguld.se 5634kr


    Safira.se 4798kr


    Vigselbutiken.se 4147kr

    guldhuset.se och jempguld.se har sänkt priserna, men att guldhuset.se fortfarande är billigast.

    Så det är nog bra at jämföra flera butiker.
  • Plätti­s
    Äldre 23 Oct 15:31
    #6

    Jag mejlade med flera av de butiker som du skriver om i senaste inlägget och på INGEN av dem får man returnera sina ringar ens om man beställt dem utan gravyr. Detta eftersom de skriver att alla förlovnings- och vigselringar tillverkas på beställning och man därmed inte har rätt till retur- eller ångerrätt. 

    Lägger in länk till min tråd där jag lagt in min mejlkontakt med Safira och några andra nätbutiker.

    www.brollopstorget.se/forum/thread/4412903-erfarenheter-av-safira


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 23 Oct 21:12
    #7

    Oj, fel av mig. Ser att det de flesta webbplatser undantar just förlovnings- , vigselringar och "specialbeställda" produkter från deras bytesrätt.

    Sorry.

  • Äldre 15 Dec 09:03
    #8

    Bara bra! Skrattande

  • Äldre 15 Dec 10:20
    #9

    Jag beställde därifrån efter mycket velande. Ändå hade de super service och svarade på ALLA mina frågor och var super trevliga.


    Jag hittade en ring på annat ställe som de inte hade, men då hade de mannens ring - så jag frågade om de inte kunde fixa den jag ville ha. And so they did! Och inte tog det längre tid för det.. hade ringarna på knappt 4 dagar hemma :)


    Och de motsvarade allt som stod på sidan!

Svar på tråden Safira.se någon som har provat?