• Äldre 7 Dec 08:51
    1339 visningar
    5 svar
    5
    1339

    Vigsel i STOR kyrka, men minimalt krut på mottagningen?

    Jag har i hela mitt liv älskat stora stenkyrkor. Mitt förra bröllop var i en liten, gammal (men fin) träkyrka och nu när jag bor i en stad där det faktiskt finns en vacker Domkyrka i sten, så vill jag naturligtvis att kommande bröllop skall ske däri. MEEN, vi kommer ha en väldigt enkel mottagning (osäker på om det ska bli fest efteråt eller inte) i "tebröllopsstil". Alltså med enkelt fika efteråt. Blir bröllopet lite "oproportionerligt" med vigsel i en spektakulärt stor och pampig kyrka om sedan mottagningen sker i en av församlingshemmets lokaler? I mina ögon förväntas kanske en trerätters på stadshotellet efter en sån vigselceremoni (baserat på kyrkans fysiska storlek alltså)... Era spontana tankar här! ALLA tankar! (Jag tar inte illa upp om ngn INTE säger "man gör precis som man vill, det är erat bröllop" etc)

  • Svar på tråden Vigsel i STOR kyrka, men minimalt krut på mottagningen?
  • Äldre 7 Dec 09:08
    #1

    Självklart ska du gifta dig i den kyrkan du vill. Jag hade inte försvinna mig värsta bjudningen efteråt om det inte står "frack" såklart. Man kan ju ha en fin tebjudning också? Min spontana tanke är alltså GO FOR THE BIG CHURCH! Vi ska vigas i stadsparken (stor o pampig) ooch jag bara älskar det ♡

  • Äldre 7 Dec 09:15
    #2

    Tack för dina tankar :) Stadsparken? Låter härligt! Hur gör ni om vädret inte är på er sida? Ska ni ha tält?

  • Äldre 7 Dec 10:25
    #3

    Men oj! T9 bråkar med mig.. stadskyrkan ska det ju stå!! Hihi :D

  • Äldre 7 Dec 10:30
    #4

    Aha

  • Äldre 7 Dec 19:45
    #5

    Kör på domkyrkan! Jag gifte mig i Uppsala domkyrka och hade sedan fest i en bygdegård. Ingen kommenterade de olika stilnivåerna med ett ord.

Svar på tråden Vigsel i STOR kyrka, men minimalt krut på mottagningen?