• Ellan

Hjälp med kostym till min framtida man!

Hej!
    Min fästman har den typsiak kroppsbyggnaden, han är lång, lång överkropp och alldeles för långa armar! :)
    Om han provar en skjorta eller tröja i en butik så sitter M/L bra över magen men så ser det helt förjävligt ut vid armarna, alldeles för korta! :P
    Har ni något tips om någon internetsida som gör billiga skräddarsydda kostymer efter mått? Eller något butik som inte är allt för dyr? :)
    Kanske liknande ''jenjenhouse'' fast för män? :)
    Tack på förhand! 

• Svar på tråden Hjälp med kostym till min framtida man!
  • Chicita

Har du kollat suitopia? Glad
    Vi beställde aldrig därifrån, men jag hade satt ihop hela setet och valt tyger och allt, sen bestämde vi oss för att ha ett temabröllop istället 

• izredam

Min sambo är precis tvärtom. Eller ja, han är smal men inte speciellt lång så det mesta måste kortas ner för honom.

Vi köpte hans kostym till bröllopet på Brothers tillslut. De kortade ärmarna på kavajen för 200kr och är/blir man medlem lägger de upp byxorna gratis.

• Rockabilly

Min sambo är likadan, dessutom är väldigt bredaxlad, så vi köpte en kavajmodell som heter Long på Dressmann. Den har längre rygg och längre armar, men är lika vid som en Normal-storlek.

• Alyllyra

Vi köpte min mans kostym på Suitopia. Då syr de upp den efter hans mått.
    Dock tog det väldigt mycket längre tid än vad de hade lovat, så se till att vara ute i god tid. Men vi var nöjda med resultatet!

De har en butik i Stockholm om man vill gå in och känna på tyger och testa modeller, samt att de kan ta alla måtten så vet man att det blir rätt.

• Mollee

Vad gäller skjortor vet jag att Kappahl brukade ha skjortor med extra långa ärmar. De var de enda som passade till makens aparmar; tror att de fortfarande har dem!

• Ellan

Tack så mycket för alla svar! :) 
    Jag har spanat in suitopia och dom verkar ju vaa seriösa och bra.
    Dock så har sambon lite svårt att lite på internet när det gäller kläder.
    Så han ska dra till dressman och fråga runt om hjälp så att han hittar den perfekta kostymen. Kanske även dom kan hjälpa till med att sy in/lägga till.
    Det är en hel vetenskap att hitta kostym till han ;) 

Svar på tråden Hjälp med kostym till min framtida man!