• 2015

Har ni något bröllopstema? BILDTRÅD!

Lite nyfken bara....

Jag undrar om ni har ett bröllopstema? Och vad för bröllopstema i så fall?

Berätta gärna om ert bröllopstema och sätt gärna in lite inspirationsbilder eller egna bilder.Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-27 13:13
    När jag skriver tema.
    Så menar jag mera i vilken stil ert bröllop skall vara i?

• Svar på tråden Har ni något bröllopstema? BILDTRÅD!
  • Chicita

Vi hade medeltidstema.
    Om ni använder sökfunktionen högst upp på sidan (låt den stå kvar på artiklar) och söker på medeltid (eller kanske medeltidsbröllop så kommer en artikel som BT skrev om vårt bröllop Glad

• 2015
    Chicita skrev 2013-11-26 21:59:56 följande:
    Vi hade medeltidstema.
    Om ni använder sökfunktionen högst upp på sidan (låt den stå kvar på artiklar) och söker på medeltid (eller kanske medeltidsbröllop så kommer en artikel som BT skrev om vårt bröllop Glad
    Jag har svårt för medeltidstema. Men ditt bröllop (dina bilder) tyckte jag väldigt mycket om!
    Vilket jobb ni måste ha haft! Så fin klänning med. Glad 
  • Chicita
    2015 skrev 2013-11-26 22:25:31 följande:
    Jag har svårt för medeltidstema. Men ditt bröllop (dina bilder) tyckte jag väldigt mycket om!
    Vilket jobb ni måste ha haft! Så fin klänning med. Glad 
    Tack Glad
    Ja alla kan inte tycka om allting, så är det ju bara.
    Jag kan ha lite svårt för de som har ett tema (och då menar jag inte vintage och andra sådana, utan mer "starwars" eller "viking" osv) men som inte satsar ordentligt. Då blir det liksom bara maskerad av det hela där brudparet (och några få till) är utklädda i konstiga kläder som inte passar in i varken kyrkan eller vid middagen...

Jobb var det ja.
    Men det är det för alla som gifter sig om man ska få ordning på allt och om man gör mycket själva Glad 
  • Chicita

Jag måste ju också säga att jag skiljer på tema och att ha en röd tråd i bröllopet. Flört

Även om det är helt korrekt att säga att man har skogstema (som filibustern) så är det ju mer en röd tråd som liksom genomsyrar dukning, dekorationer, inbjudningar.
    Men det brukar ju stanna där. (det vet jag inte hur filibustern ska göra med... utan jag tog bara det som exempel nu)

Ett "tema-bröllop"  brukar involvera någon form av "maskerad", speciell mat och kanske underhållning/ musik enligt temat, i vårt fall medeltids-"lekar" i form av femkamp med svärdsträning osv.

Det finns många som har en färg som "tema". Och det är som sagt helt korrekt enligt svenska språket att uttrycka det så. Men för mig så är det stor skillnad mellan att ha ett tema-bröllop eller att ha ett tema / röd tråd på sitt bröllop.

Så du kanske ska specificera i trådstarten vilket av dom du menar Glad 

• filibustern
    Chicita skrev 2013-11-27 09:01:15 följande:
    Jag måste ju också säga att jag skiljer på tema och att ha en röd tråd i bröllopet. Flört

Även om det är helt korrekt att säga att man har skogstema (som filibustern) så är det ju mer en röd tråd som liksom genomsyrar dukning, dekorationer, inbjudningar.
    Men det brukar ju stanna där. (det vet jag inte hur filibustern ska göra med... utan jag tog bara det som exempel nu)

Ett "tema-bröllop"  brukar involvera någon form av "maskerad", speciell mat och kanske underhållning/ musik enligt temat, i vårt fall medeltids-"lekar" i form av femkamp med svärdsträning osv.

Det finns många som har en färg som "tema". Och det är som sagt helt korrekt enligt svenska språket att uttrycka det så. Men för mig så är det stor skillnad mellan att ha ett tema-bröllop eller att ha ett tema / röd tråd på sitt bröllop.

Så du kanske ska specificera i trådstarten vilket av dom du menar Glad 
    jo jag undrade om hon menade tema som i "maskerad" eller tema som i vad-som-helst :P menmen. 
  • Chicita
    filibustern skrev 2013-11-27 09:08:50 följande:
    jo jag undrade om hon menade tema som i "maskerad" eller tema som i vad-som-helst :P menmen. 
    Ja jag var övertygad i går att hon menade just "tema-bröllop" - alltså lite typ maskeradstuket. Och sen såg jag ditt inlägg och det slog mig att det ju också är helt korrekt. Det är ju också ett tema, men som sagt mer som "röda tråden" som håller ihop allt och gör det enhetligt istället för spretigt Glad
  • 2015

Jag hade inte tänkt på skillnaden på mellan röd tråd och tema. Men jag menar inte maskerad utan vilken stil ert bröllop skall vara i.

Svar på tråden Har ni något bröllopstema? BILDTRÅD!