• Äldre 26 Nov 21:43
    2367 visningar
    13 svar
    13
    2367

    vad kan man välja i stället

    jag äter inte tårtor eller annat med socker dels på grund av att jag tycker verkligen inte om det, men även på grund av sjukdom (diabetes), vad kan man välja i stället?, jag äter mycket frukt , älskar verkligen det men min pojkvän är tokig i sötsaker

  • Svar på tråden vad kan man välja i stället
  • Nettan­69
    Äldre 26 Nov 21:47
    #1
  • Äldre 26 Nov 22:02
    #2

    nettan69 tack så mycket för hjälpen

  • Äldre 26 Nov 22:03
    #3

    Varför serverar ni inte en härlig fräsch pannacotta med färsk frukt (men i din portionsform är det bara fruktsalladen, ingen pannacotta) Glad

    Man måste alltså inte ha den klassiska tårtan.

    Om ni vill så kan ni ju göra en efterrättsbuffé med tårtor, frukt och annat gott så att det passar er båda också Glad 

  • Äldre 26 Nov 22:38
    #4

    Mina föräldrar hade glassbomb :) En till var gäst dvs.

  • Äldre 27 Nov 11:59
    #5

    Varför inte en ostbröllopstårta? Dvs olika runda ostar som man skapar en tårta av och har goda sylter och kex till? Superfräckt och förmodligen mycket uppskattat:


     

  • Äldre 27 Nov 11:59
    #6

  • Äldre 27 Nov 12:00
    #7

  • Äldre 27 Nov 12:00
    #8
  • Äldre 27 Nov 12:00
    #9

  • Alylly­ra
    Äldre 27 Nov 12:18
    #10

    Mmmm... ost! Det är det bästa!

    Vi hade ost och kex som vickning, min galna man la över 3000 kr på ost... Drömmer Och sen glömdes den framme över natten och slängdes av personalen morgonen efter. Men god var den! 

  • Äldre 27 Nov 13:45
    #11

    Allt som går att servera i portionsform fungerar ju jättebra. (tex chicitas förslag med pannacottan och frukt tyckte jag lät fantastiskt gott)  Då kan ni ändå ställa upp det på en ställning och behålla själva känslan av bröllopstårta. 

  • Äldre 29 Nov 18:24
    #12

    Ett stort tack för all hjälp och alla förslag , blev inspireread av osttårtan och all fin frukt


    TACK SÅ HEMSKT MYCKET FÖR HJÄLPEN

  • Äldre 29 Nov 19:14
    #13

    jag älskar ost, inte alla sorter precis som andra. Kan vara bra att ha "stinkostar" som min pappa säger för sig och tråkiga hårdostar för sig. Känner folk som inte klarar av att vara i samma rum som mögelostar så det kan vara lite känsligt ;) Speciellt om en St agur ligger på en vanlig prästost.

Svar på tråden vad kan man välja i stället