• Vancouver

    Laga maten själv - Behöver tips och råd.

    Min partner och jag funderar på att laga maten själva, med hjälp av våra familjer, till vårt bröllop för cirka 50 gäster. Vi skulle gärna vilja ha servering vid borden, och har tänkt bjuda på ugnsbakad lax med champagnesås och pressad potatis till huvudrätt. Det är en mycket enkel rätt som i princip sköter sig själv i ugnen, men den har alltid varit mycket populär när jag har bjudit på den i andra sammanhang. Till förätt hade vi tänkt servera paj som kan tillagas redan dagen före. Bröllopstårtan blir vår efterrätt och den tänker vi däremot köpa. 

    Vad tror ni om detta?  Är jag för optimistisk som tror att detta kan genomföras smärtfritt? Har någon annan här haft servering vid bordet och samtidigt lagat maten själv? 

    Alla tips och råd mottages tacksamt. 

     

  • Svar på tråden Laga maten själv - Behöver tips och råd.
  • Chicita

    Det är alltid en risk att ni eller era nära och kära fastnar i köket och inte kan sitta och njuta av middagen.

    Jag skulle nog ha tagit kontakt med en restaurangskola och sett om dom kan hjälpa till med serveringen och kanske även överse slutförandet av maten och uppläggningen om ni inte vågar lämna över hela förberedandet och tillagningen till dom. 

Svar på tråden Laga maten själv - Behöver tips och råd.