• Anonym (.)
    Äldre 25 Nov 17:25
    7481 visningar
    12 svar
    12
    7481

    Solitärring på 1 carat.

    Funderar på hur vanligt det är att ha solitärringar i Sverige med en diamant på 1 carat. Jag funderar på att köpa just detta, men är inte en person som vill "synas" eller "stå ut" för mycket från massan. Förlovningsringen är en alliansring med sammanlagt 0,3 carat. Till denna kommer nu i så fall en solitärring med en diamant på 1 carat, eller strax där över. Vad anser ni om diamanter som är aningens större änb vad som är "standard" i Sverige?

  • Svar på tråden Solitärring på 1 carat.
  • Anonym
    Äldre 25 Nov 17:56
    #1

    Ser ut som billiga ringar från t.ex. Glitter...dvs jag tycker inte det är fina ringar. Men om caraten är utslagen på flertaet diamanter så kan det vara fint men just en stor klump..nej.

  • Anonym
    Äldre 25 Nov 18:30
    #2

    Jag har valt en solitärring med en diamant med 0,35 diamant, tycker att det är lagom. Är egentligen inte någon som brukar ha flådiga smycken,men jag blev förälskad, Kommer att ha en slät förlovningsring, en hel allians och ytterst en solitär.

  • Äldre 25 Nov 19:53
    #3

    Jag har en solitär med 1 ct diamant. Den är så jävla snygg och ser inte ut som en glittrring. Det gör alla andra ringar som inte sitter på vä ringfinger. (Min profilbild)

  • Äldre 25 Nov 20:37
    #4

    Jag har en förlovningsring med 9 prinsesslipade diamanter i kanal totalt 0,7 carat. Till den ska ja ha en solitärring i V fattning på 0,75 carat. Jag tycker inte att de är för mycket. Det syns att de inte är ringar från Glitter. Tycker att du ska ha en på 1 carat om du gillar den! Kommer bli väldigt fint!

  • Äldre 25 Nov 21:25
    #5

    Supersnyggt! Stilrent och elegant! Kör på det. Som någon tidigare skrev, det är stor skillnad på glas-tramset som säljs på Glitter och riktig diamant och ädelmetall. Jag hade först tänkt mig nåt liknande men snubblade sen över en helt annan ring jag helt enkelt inte kunde motstå.

  • Äldre 28 Nov 09:54
    #6

    Det är du och inga andra som ska trivas med den och titta på den varje dag i ditt liv. Strunta i jante och kör!

  • Bride2­b
    Äldre 28 Nov 10:12
    #7

    Man kan inte jämföra en ring från glitter och en 1 carats soliär med en riktig diamant!  :)

    Jag själv kommer att ha en soliär på lite över 1 carat  som vigselring:) och jag tycker det är lagom! Min förlovningsring är på 1,50 carat totalt med 25 briljantslipade diamanter hela vägen runt (helallians).

    Om du vill ha 1 carat så go for it!! Strunta i standard hit och dit, man ska ta det man trivs och har råd med!

    Lycka till!!

  • Viola
    Äldre 28 Nov 11:31
    #8

    Jag tycker du ska ta det DU vill ha och inte det som anses "ok" enligt våra samhällsnormer. De flesta kommer ha någon sorts åsikt vad man än väljer. Inga diamanter, så har killen varit snål, eller så gifter man sig för kärlek. Mycket diamanter innebär att man är en lycksökare och gifter sig för materiella ting, eller att mannen veeerkligen älskar en. Många tycker alltid något. Så är det bara, men så länge man vet vem man är och vad man grundar sina val på, så är det enligt min åsikt tillräckligt. 

    Jag har en 3-stensring, mittenstenen är på ca 1.20 ct, den kan få lite blickar ibland och någon enstaka (alltid positiv) kommentar, men inget mer än så. 

  • Äldre 28 Nov 12:13
    #9

    Låter perfekt eftersom du har en alliansring på 0.3 karat. Tycker inte du ska bry dig nämnvärt vad som anses " passande" i Sverige.  Det är ju du som ska bära och älska din förlovningsring, ingen annan! Personligen föredrar jag solitärringar runt 3+ karat och uppåt. 

  • Anonym (X)
    Äldre 28 Nov 12:44
    #10

    Jag tycker att man ser fler och fler som har stora diamanter i Sverige, det verkar som om det håller på att bli populärt. Om du vill ha en stor sten tycker jag inte att du ska tveka. Jag har en diamant på nästan 2 carat och älskar den! Men jag tror att det mest är jag som tänker på det här med diamanter. Jag får nästan aldrig kommentarer, tror inte att folk noterar min ring ens. Eller så tror de att den är fejk

  • Äldre 28 Nov 12:49
    #11

    Anonym (X) skrev 2013-11-28 12:44:25 följande:Jag tycker att man ser fler och fler som har stora diamanter i Sverige, det verkar som om det håller på att bli populärt. Om du vill ha en stor sten tycker jag inte att du ska tveka. Jag har en diamant på nästan 2 carat och älskar den! Men jag tror att det mest är jag som tänker på det här med diamanter. Jag får nästan aldrig kommentarer, tror inte att folk noterar min ring ens. Eller så tror de att den är fejk Bor du utomlands eller Sverige?

  • Anonym (X)
    Äldre 28 Nov 12:58
    #12

    Just nu bor jag i Sverige, men har tidigare bott utomlands. Var bor du?

Svar på tråden Solitärring på 1 carat.