• Äldre 24 Nov 13:06
    2562 visningar
    5 svar
    5
    2562

    Önskar hjälp med lyckad smakkombo Bröllopstårtan

    Hej Alla underbara människor där ute,
    Jag och min fästman ska gifta oss till sommaren. Vi har börjat planera och nu är vi på punken TÅRTAN.
    En nära vän till oss kommer till att baka tårtorna, hon är jätteduktig.

    Dock så undrar hon vad vill vill ha för smak på tårtan.
    Verken jag eller min fästman är några stora tårtätare... Men vill ändå ha en tårta då det hör till traditionen. 
    Vad har ni för tips?

    mvh

  • Svar på tråden Önskar hjälp med lyckad smakkombo Bröllopstårtan
  • Nettan­69
    Äldre 24 Nov 13:30
    #1

    Jag har nu provbakat ett antal tårtor till vårt kommande bröllop (om 16 dagar) så jag har provat lite olika varianter. Men det ni ska fråga er är ju - VAD TYCKER NI OM? 

    Jag bakar en chokladtårta med dumlefluff och hallonmousse och sen gör jag cakepops på vanlig sockerkaka med vaniljsmak doppade i grön och vit choklad. 

    Har tips på en bra sida där det finns lite olika goda smakkombinationer om ni absolut inte vet vad ni vill ha.

    Lycka till Glad 

    Bengtssons baksida!  

  • Äldre 24 Nov 13:55
    #2

    Ni måste berätta vad ni tycker om. Sött, salt, surt, syrligt. Vill ni ha frukt, choklad...
    Utan någon information så går det inte att ge bra tips heller. För det jag tycker är de mest lyckade kombinationerna kanske ni sen tycker var hemska Flört 

  • Äldre 24 Nov 14:00
    #3

    Jag gillar inte heller tårtor, och min m2b älskar allt som innehåller socker. Så vi har helt enkelt valt bort en traditionell bröllopstårta till förmån för en kladdkakevariant med en chokladsmörcreme på. m2bs syster hade den på sin student i sommras och det var fantastiskt gott :) Svärmor är bagare så hon bakar :)

  • jools
    Äldre 24 Nov 15:10
    #4

    Kolla här i någon av trådarna med bröllopstårtor, vet att någon har länkat till en lista med massa olika varianter, där borde ni ju se om något sticker ut och gör er sugna! Kommer inte ihåg vilken tråd det var, och orkar inte serva och leta själv, men det finns massor inspiration att hämta i de trådarna, det blir nästan enklare så än att hitta på förslag när man inte alls vet vad ni gillar Glad!

  • Äldre 24 Nov 15:13
    #5

    Jag håller annars med izredam. Ni behöver inte ha tårta alls om ni inte gillar tårta.
    Det har ju varit populärt med cupcakes ett tag, dom ställs i ställningar så att det får formen av en bröllopstårta i alla fall.
    Så varför inte göra en sån version med er favoritdessert?
    Exempelvis - små portionsformar av pannacotta med färska bär
    Portionsformar med chokladmousse och vispad grädde osv...  

Svar på tråden Önskar hjälp med lyckad smakkombo Bröllopstårtan