• marysteep

    Bröllop i Örebro 2014

    Hej! Kan ni rekommendera bra bröllopsfotografer i Örebro? Funderat även om videoinspelning av bröllopet... vart kan jag vända mig med detta uppdrag?

  • Svar på tråden Bröllop i Örebro 2014
  • keskis

    Puffar.. jag är också intresserad av rekommendationer! Vi var på bröllopsmässan på Örebro slott i vintras och där var ju ett par fotografer. Vi fastnade för Atelje Rapid - hans bilder var jättesnygga och var komponerade bra och även lagom fixade efteråt. Men han tar ju betalt därefter... Beror väl på hur mycket man vill lägga och så men vi överväger Rapid alltså men vill gärna ha in fler tips :)

  • marysteep
    keskis skrev 2013-11-20 14:59:34 följande:
    Puffar.. jag är också intresserad av rekommendationer! Vi var på bröllopsmässan på Örebro slott i vintras och där var ju ett par fotografer. Vi fastnade för Atelje Rapid - hans bilder var jättesnygga och var komponerade bra och även lagom fixade efteråt. Men han tar ju betalt därefter... Beror väl på hur mycket man vill lägga och så men vi överväger Rapid alltså men vill gärna ha in fler tips :)
    När ska ni gifta er?
  • marysteep
    Power of Love skrev 2013-11-20 15:59:03 följande:
    Jag kan rekomendera Andreas Lundgren. Han har fotat två av mina vänners bröllop och bilderna blev fantastiska.
    Väldigt duktig på ögonblicksbilder. 

    Här hittar ni hans kontaktuppgifter. 
    www.andreaslundgren.se/
    Tack) synd att han inte har någon bildgalleri...
  • keskis
    marysteep skrev 2013-11-20 17:54:02 följande:
    När ska ni gifta er?
    Vi gifter oss hösten 2015! Tänkte att jag hakar på denna tråd iaf :)
  • Power of Love
    marysteep skrev 2013-11-20 17:55:43 följande:
    Tack) synd att han inte har någon bildgalleri...
    Ja jag såg det, men jag rekomenderar verkligen att ni tar kontakt med honom och be honom om visa exempel på  bilder han tagit. Jag vet att han fotat mycket i samband med introduktionen som är på universitetet. Han är lite nyare på bröllop men de bilderna han tog på mina vänner bröllop är verkligen fantastiska. De är verkligen nöjda med honom vilket jag verkligen förstår efter att sett bilderna. Han har verkligen känsla för ögonblicks- och mingelbilder. 
  • Äppelpaj

    Vi gifter oss i Örebro i juni och har bokat just Ateljé Rapid, så jag har svårt att rekommendera någon annan :) Han har tagit lite andra bilder till min familj och vi har varit jättenöjda hittills :)

  • Malin91

    Äppelpaj: Jag drog precis iväg ett mail till den fotografen jag med. Men du kanske är snabbare på att svara på några frågor (kan inte vänta.. haha). Vad ingår i priset som står på hemsidan? Vad har ni valt för "upplägg" och vad går det på? Ja, berätta lite kring det hela kanske är lättare :b Om du vill såklart!! :)

  • marysteep

    Äppelpaj skrev 2013-11-21 17:23:44 följande:Vi gifter oss i Örebro i juni och har bokat just Ateljé Rapid, så jag har svårt att rekommendera någon annan :) Han har tagit lite andra bilder till min familj och vi har varit jättenöjda hittills :)Tack för tips! Har ni valt festlokal? vilken vecka gifter ni er? (jag blev nyfiken för att vi också gifter oss i juni)

  • Äppelpaj

    @Mail91: vi betalar ca 10 000 kr. Då ingår provfotografering, porträttbilder (vi tar dem före vigseln), foto under vigseln och på kyrktrappan samt att fotografen följer med till festlokalen och fotar under brudskålen. Sen ingår en fotobok, den mindre varianten. Fotoböckerna är jättefina! Mitt förslag är att ni bokar en träff med honom om ni är intresserade, det finns massa alternativ att välja mellan och då får man titta och bläddra band lika böcker osv. Ett möte kostar ju inget:) däremot så tar han endast ett bröllop per helg och blir fort uppbökad fick jag känslan av...men det känns som om det gäller alla och allt som har med bröllop att göra...

Svar på tråden Bröllop i Örebro 2014