• Microkaka

Hemsk fästmö ;(

Känns dumt att skriva detta inlägg men undrar om någon är i samma sits. Den 24/7 var den lyckligaste dagen i mitt liv då min kära pojkvän gick ner på knä och friade. Var helt ovetande om detta och mannen min hade valt våra ringar. Jag har alltid pratat om att jag vill inte ha någon Guldring eller något tunt. Vill ha en bred snygg ring. Ja han lyckades få ett rätt, det blev vit guld men för övrigt tycker jag ringen är ful, påminner Om en h&m ring. Känner mig skit hemsk och har verkligen försökt tycka om den men kan inte ;( Nu planerar vi bröllop och undrar om man kanske kan göra om den för känns som den inte passar Till någon vigselring. Hjälp, har ni vart i samma sits. Vad gjorde ni?

• Svar på tråden Hemsk fästmö ;(
  • zero

Har inte varit i samma situation (gällande förlovningsring) men jag tror det förekommer inte allt för sällan. Tycker inte du ska känna dig hemsk. Om du verkligen inte gillar ringen så prata med honom. Du ska ju bära den resten av livet och även om en del tycker att "ringar bara är ringar" så är det inte så för alla. Man ska ju gilla det man bär också. Visa din ring för en smed och kolla om du kan få göra om den eller dylikt.

• Microkaka

Jag vet att ha la ner flera veckor på detta och tog med sin brors fru med att hjälpa med ringarna då han friade utomlands. Är ju glad med att han hade vart väldigt tydligen med att jag inte gillade guld utan skulle vara vitguld. Ringen är väldigt speciell med texten love och två små symboler med 0,4 diamant så vet inte vad man kan göra med de . De som är surt är att han hittade en annan ring som var lite för dyr som han visade för mig och jag ÄLSKADE den. Känner mig som ett litet barn när jag blir arg för han visade den andra som jag kunde fått.

• Chicita
    Microkaka skrev 2013-11-20 12:35:22 följande:
    Jag vet att ha la ner flera veckor på detta och tog med sin brors fru med att hjälpa med ringarna då han friade utomlands. Är ju glad med att han hade vart väldigt tydligen med att jag inte gillade guld utan skulle vara vitguld. Ringen är väldigt speciell med texten love och två små symboler med 0,4 diamant så vet inte vad man kan göra med de . De som är surt är att han hittade en annan ring som var lite för dyr som han visade för mig och jag ÄLSKADE den. Känner mig som ett litet barn när jag blir arg för han visade den andra som jag kunde fått.
    Kan du lägga till en tredje ring? 
    En enkel slät vitguldsring. Då får du bredden du är ute efter men behåller ringen som han ju valt ut.
    Alltså då har du förlovningsringen, vigselringen och en tredje (morongåva eller en års-ring eller liknande)

Det kommer säkert bli en annan känsla när du har vigselringen på också Glad 
  • zero

Fundera igenom om du kan "stå ut" med den men om du verkligen ogillar den så förstår han säkert det också. Jag var rädd för samma scenario så jag sa ganska tidigt att jag ville bestämma ring själv.
    Diamanten kan man ju fatta om i nästa ring om du skulle bestämma dig för att göra om den. Jag fick en annan ring som jag inte gillar alls, dvs jag tycker den är för bred så jag hoppas någon kan smälta ner och göra om den. Lite bökigare med platina dock,speciellt när man inte vet helt säkert vad den är blandad med. Guld är ju betydligt lättare. 

• Microkaka

Tanken med en tredje ring har slagit mig har testat lite med de ringarna jag har hemma. Jag är tjejen som har mer smycken än kläder. Och rätt så dyra märken därför vet jag inte om jag kan dånat säga leva med den eller om jag kan ändra mig när jag ser vigselringen som jag ska få designa själv kommer på. Men de med tre ringar är jag sugen på i vilket jag än gör med förlovningsringen. Han ska ju med ha två vigselringar och göra om sina föräldrars gamla , och dom är ju guld så vet inte om tom han kanske vill göra om förlovningsringa0en ;)

• Chicita
    Microkaka skrev 2013-11-20 12:57:24 följande:
    Tanken med en tredje ring har slagit mig har testat lite med de ringarna jag har hemma. Jag är tjejen som har mer smycken än kläder. Och rätt så dyra märken därför vet jag inte om jag kan dånat säga leva med den eller om jag kan ändra mig när jag ser vigselringen som jag ska få designa själv kommer på. Men de med tre ringar är jag sugen på i vilket jag än gör med förlovningsringen. Han ska ju med ha två vigselringar och göra om sina föräldrars gamla , och dom är ju guld så vet inte om tom han kanske vill göra om förlovningsringa0en ;)
    Du kanske ska föreslå det - att ni gör om alla ringarna och designar dom tillsammans.
    Dom behöver ju inte vara likadana men dom kan ju ha något som binder ihop dom Glad 
Svar på tråden Hemsk fästmö ;(