• 3mma

    Byte av klänning till festen. Tips!

    Jag skulle i denna tråd villa att ni visar era klänningar ni hade på festen efter vigseln. Antingen om ni bytte klänning eller om ni hade samma hela dagen.
    Då min brudklänning har ett långt släp och är ganska "maffig", tänkte jag byta efter valsen till en lättare vit långklänning i ex chiffontyg. Tar gärna emot tips på denna typ av klänningar!

  • Svar på tråden Byte av klänning till festen. Tips!
  • Nyfiken gul , nu fru

    gift för andra gången  och första gången hade jag en stor krinolinklänning typ. Den hade jag på mig hela dagen och kvällen , dansa gick utmärkt. Åkte på kryssning när festen var slut och hade klänningen på mig hela tiden ända fram tills vi gick och la oss. 
    Dagen efter först bytte jag kläder.

    Andra gången hade jag en stor vit brudklänning. Vi hade ingen fest men middag på resturang och mingel och presentöppning hemma och då hade jag klänningen på mig hela tiden.
    Hade bröllopsnatt på hotell och vi åkte till hotellet i bröllopskläder. Där bytte jag om. Bytte till jeans och tunika - tog av slöjan men behöll frisyren.  Var ut på stan maken och jag och gick runt och kollade, tog en öl på en pub och lite sånt.

    Så jag har inte haft några särskilda festklänningar.  

Svar på tråden Byte av klänning till festen. Tips!