• Äldre 13 Nov 09:02
    3500 visningar
    6 svar
    6
    3500

    Någon annan som väntar på ett frieri?

    Ja, som titeln lyder, någon annan än jag som väntar på ett frieri? 
    Jag och pojkvännen har varit tillsammans i 3år, han är 20år och jag är 21 och vi har en son på 1år. 
    Jag har faktiskt satt en dead-line för pojkvännen, frieri senast på vår 6årsdag, annars friar jag(han vill vara den som friar) ;)
    Strax innan sonen blev till, så planerade han en förlovning, men sen vart jag gravid(oplanerat) och dom planerna lades på hyllan, även vår relation tog en paus där ett halvår...
    Men nu letar vi ett gemensamt boende(flyttade isär och bor hos respektive föräldrar), vilket känns helt underbart. 
    Igårkväll när vi pratade i telefon, så kom vi in på detta med frieri... och något säger mig att det är något på gång. Inte att han kommer fria nu på en gång, eller kanske inte ens inom ett år, men något är på gång, det märktes på sättet han pratade om frieri och giftermål och att jag är han "ooficiella fru" osv... 

    Så jag tänkte starta en tråd här, för oss som väntar och längtar tils den dag då vår andra halva får arslet ur vagnen och friar! Här kan vi skriva om längtan, förhoppningar, diskutera eventuellt framtida bröllop och visa bilder på olika bröllopsklänningar som faller en till smaken osv, ja allt som har med frieri och ett framtida bröllop helt enkelt! :D

  • Svar på tråden Någon annan som väntar på ett frieri?
  • Äldre 2 Mar 00:37
    #1

    Jag går också och väntar! Även om det inte är riktigt samma situation som du... Vi har redan bestämt oss för att gifta oss (2015) då vi vill flytta och skaffa barn då. Min sambo tror stenhårt på att man ska gifta sig inom ett år från det att man friat - inte en dag senare. Och han har sagt flera gånger att han vill vara den som friar. Såååååå jag väntar och väntar!
    Det blir lite tokigt när vi ändå pratar bröllop och så nu, vilka gäster och vilket efternamn - fastän han inte har friat ännu! Tungan ute Haha 

    Men det är jobbigt på ett sätt, jag blir lite frustrerad över att jag vill förlova oss NU. Jag vill hinna njuta av tiden som förlovad också - är lite rädd att min sambo kommer dra ut på det länge... Så nu misstänker jag att det säkert inte blir något frieri förens till sommaren (då jag tror att vi kommer ha ett sommarbröllop). Men ändå så är jag misstänksam varje gång vi ska ut och äta på restaurang osv, haha! ...

    Fast det är ändå ljuvligt på något vis - att se fram emot något så mycket! Hjärta 

  • Äldre 2 Mar 08:57
    #2

    Väntar också :) fick välja ut en ring och det har jag gjort. Så får se när/hur han kommer att fria ;D

  • Äldre 6 Mar 09:15
    #3

    jag väntar också... vi har pratat lite ringar och sånt men inte mer. Sen sa hans lillasyster när hon och jag hade en "tjejdag" att: asså han sa ju; bli inte överraskade om vi är förlovade snart men ärligt talat nu är jag inte överraskad längre!

    Så ja... vet inte riktigt hur jag ska tolka det...^^'

  • Äldre 28 Apr 22:26
    #4

    Jag väntar också vi har pratat giftemål, barn, hus och det som ingår i detta. Han sa efter 1,5-2 år tillsammans att han ville gifta sig med mig och skaffa barn. Vi har varit tillsammans i lite mer än 3,5 år så väntar på ringen nu som han har en idé om hur den ska se ut men har inte sagt något till mig om den. Men får han fast/ trygghetsanställning där han är nu i år så kan det nog bli ett frieri i år vill ha sommarbröllop

  • Äldre 29 Apr 10:41
    #5
    +1

    Haha, skämtar ni eller? Det är 2015, väntar man på ett frieri så är det bara att fria själv!

  • Äldre 7 May 17:53
    #6
    +1

    Jag ansluter mig till gruppen här! :D

    Maddemy, må vara en gammal tradition, men alla är inte så moderna av sig ;) tycker det är fint och romantiskt med ett traditionellt frieri! Säger inte att motsatsen är fel eller sämre, men jag skulle hellre dö ogift än att fria själv ;) jag ser mer fram emot kärleksförklaringen han visar genom att vilja ha mig som sin fru, än det faktum att vara gift på papper. Jag vill vara den som blir tillfrågad, och jag ger mig gärna till honom, om man får säga så 2015.... ;) Lyckligtvis ser min kära sambo det på exakt samma sätt, han vill vara den som går ner på knä och ger mig en ring, inte tvärtom ;) heja könsroller! Haha

Svar på tråden Någon annan som väntar på ett frieri?