• IngaLisa

    bröllop i Italien på hösten?

    Vi vill gärna gifta oss i Italien i oktober (2014), för att undvika den värsta värmen och få något festligt på hösten. Vi tänkte bjuda strax under 90 personer, räknar med att ca 60-70 tackar ja om det ä rutomlands. Min dröm är att ha det bara vi på ett abbonerat hotell eller en vingård en hel helg. Kanske i Toscana, inte i en storstad.

    Gästerna betalar för flygresan så ska vi försäka stå för den största delen av övrig kostnad.

    Har ni några tips? Gärna på bröllopsplanerare eller hotell som ordnar liknande event.

  • Svar på tråden bröllop i Italien på hösten?
  • Soldemor

    Det finns en helt underbar liten by i Maremma-distriktet som heter Castiglione della Pescaia. Dels finns det hotell där och sedan är det bara ca 2 km från Riva del Sole.

  • Fjärilen

    Jag och min man gifte oss förra hösten på en vingård i Toscana.  Det var första helgen i september, vi gifte oss utomhus och hade både middagen och festen utomhus. Om ni vill gifta er utomhus så rekommenderar jag september.

    Du kan se bilder på mins sida i albumet "vårt bröllop". 

  • EmmaLouise
    Fjärilen skrev 2013-11-13 06:02:40 följande:
    Jag och min man gifte oss förra hösten på en vingård i Toscana.  Det var första helgen i september, vi gifte oss utomhus och hade både middagen och festen utomhus. Om ni vill gifta er utomhus så rekommenderar jag september.

    Du kan se bilder på mins sida i albumet "vårt bröllop". 
    Hej fjärilen och IngaLisa. Får jag fråga hur ni gick tillväga? Vi tänkte gifta oss i Italien i maj 2015 och är lite villrådiga hur vi bäst går tillväga.
Svar på tråden bröllop i Italien på hösten?