• Anonym (Rådvi­ll)
    Äldre 8 Nov 13:32
    1926 visningar
    5 svar
    5
    1926

    Hjälp! Gifta sig hemligt eller väldigt snart?!

    Hej!

    Jag och min sambo skulle gifta oss utomlands i december 2014. Nu har livet blivit så att vi och vår 18 mån son ska flytta till Dubai i mars vilket innebär att vi måste gifta oss innan vi åker dit annars får vi problem med visat osv.
    Så vad ska jag göra?

    1. Gifta oss borgligt och hemligt här innan vi åker och genomföra bröllopet utomlands som planerat.

    2. Lägga på ett ordentligt kol, kolla lokaler, köpa klänning och försöka få till ett vettigt bröllop till februari.

    Väldigt tacksam för alla synpunkter!

  • Svar på tråden Hjälp! Gifta sig hemligt eller väldigt snart?!
  • Äldre 8 Nov 17:22
    #1

    Vad vill du helst? Jag hade lagt på ett kol och slagit på stort i alla fall och så hade man fått dra ner förväntingar lite men har då ändå chansen att få ett bröllop med familj och vänner. Man hinner mycket på flera månader om man bara vill

  • Äldre 8 Nov 17:45
    #2

    det beror på vilket som är viktigast, jag gissar på att flytten kommer ta väldigt mycket tid så det kan vara svårt att hinna båda sakerna praktskt, jag skulle gifta er borgeligt och sedan ha fest och välsingnälse senare som planerat :)

  • Anonym (Rådvi­ll)
    Äldre 8 Nov 17:47
    #3

    Tack för ditt svar!
    Jag vet inte riktigt vad jag vill. Allt har gått så snabbt. Å ena sidan vill jag ha mitt utlandsbröllop men det känns konstigt att vara hemligt gift i ca ett år..
    kanske blir bättre med hemmabröllop ändå. Måste bara tänka om helt. Från strand till snö... 

  • Anonym (Rådvi­ll)
    Äldre 8 Nov 17:59
    #4

    Ledsen för otydligheten det var till magenta.


    marolo skrev 2013-11-08 17:45:52 följande:
    det beror på vilket som är viktigast, jag gissar på att flytten kommer ta väldigt mycket tid så det kan vara svårt att hinna båda sakerna praktskt, jag skulle gifta er borgeligt och sedan ha fest och välsingnälse senare som planerat :)
     Ja det är ju också sant. det kommer vara en del att packa. Vet inte hur konstigt det kommer kännas att dra iväg folk över halva jordklotet för ett bröllop när vi egentligen redan är gifta.
  • Äldre 8 Nov 22:10
    #5
    Anonym (Rådvill) skrev 2013-11-08 17:59:31 följande:
    Ledsen för otydligheten det var till magenta. Ja det är ju också sant. det kommer vara en del att packa. Vet inte hur konstigt det kommer kännas att dra iväg folk över halva jordklotet för ett bröllop när vi egentligen redan är gifta.
    ja jo där har du en poäng, men kanske ett bröllop som är mer ett mingelbröllop passar? ett lättsamt inte allt för uppstyrt bröllop? :)
Svar på tråden Hjälp! Gifta sig hemligt eller väldigt snart?!