• Äldre 5 Nov 21:49
    8570 visningar
    11 svar
    11
    8570

    Instrumental musik under vigseln?

    Såhär är det:

    vi känner ingen som kan sjunga bra nog (kräsna som vi är) och har inte råd att hyra in en solist till bröllopet. Därför funderar vi på att ha en instrumental låt mitt i vigseln (där vi annars skulle haft en solosång då).

    Kommer det kännas konstigt? Vad tror ni?

    Det stycke vi funderar på just nu är river flows in you från twilight.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Instrumental musik under vigseln?
  • Äldre 6 Nov 03:59
    #1

    Det är klart det går! Men för att vara polis så är inte den låten från Twilight, den var dock med på massa youtubeklipp innan första filmen med luringen om att den skulle vara med som Bellas Lullaby, och folk associerar den därför fortfarande fortfarande med Twilight! Det är en underbar vacker låt från den japanska kompositören Yiruma och jag tycker absolut det kan vara jättefin på bröllop! Älskar pianomusik! Vart är det ni gifter er och när? Känner många duktiga sångare runt om i Sverige, kanske någon av dem kan och skulle kunna ställa upp för en liten mindre betalning om det passar...?

  • Äldre 6 Nov 09:56
    #2

    ne varför skulle det kännas konstigt? kör på :) 

  • Äldre 6 Nov 15:03
    #3

    Ni som röstat nej hur tänker ni? Är nyfiken på i allmänhet hur folk tänker om musik på bröllop...

    Själv drömmer jag om att ha en annan Yiruma låt under vår vigsel som heter "Kiss the rain" 





    Kan vara för att jag såg den i en bröllopsvideo! ;) 

  • Äldre 6 Nov 16:05
    #4

    Jag röstade nej för att frågan var väl om det kommer kännas konstigt? Det var iaf det jag svarade på. Nej, det skulle inte kännas konstigt att ha en intrumetal låt under vigseln, snarare ganska behagligt! :)


    Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
  • Äldre 6 Nov 17:02
    #5

    Ja, nej var det bra i den fråga jag tänkte i alla fall - så om Vichy är den som röstat ja så är alla överrens so far kanske? :)

    Det är den låten som inte är från Twilight alltså, visste att det var någon låt men ja. Och sen står det till och med på spotify att den är med :P Förvirrade tjejen här. Då är ju frågan om vi inte byter låt dock (till typ Bellas lullaby), för temat är film. Vi gifter oss i mariestad den 21/12 i år...

    Låter ju bra att ingen tycker det är jättekonstigt i alla fall. Jag är rädd för att det bara ska kännas som en pinsam tystnad där ingen vet vart de ska fokusera blicken och bara vill att tiden ska gå...

  • Äldre 6 Nov 21:28
    #6

    Dubbla frågor (en i rubriken och en i texten) men jag svarade nej på frågan i texten ;) Tycker att det är fint med instrumental musik, ger lite tid för eftertanke och man kan ta in känslan. Ska ni ha filmtema kan jag tipsa om feather theme från forrest gump, den funderar vi på (även fast vi inte har filmtema) :)

  • iQbee
    Äldre 6 Nov 22:16
    #7

    Jag menare NEJ, det skulle inte vara konstigt =) det skulle vara jätte fint

  • Äldre 6 Nov 22:17
    #8

    Mitt fel! Tolkade det som titel frågan om man kan ha instrumentalmusik på bröllop inte att svaren var kopplade till frågan längre ner... Sorry jag menar så klart att NEj det är inte konstigt! :)

  • Äldre 6 Nov 22:19
    #9
    izredam skrev 2013-11-06 17:02:59 följande:
    Det är den låten som inte är från Twilight alltså, visste att det var någon låt men ja. Och sen står det till och med på spotify att den är med :P Förvirrade tjejen här. Då är ju frågan om vi inte byter låt dock (till typ Bellas lullaby), för temat är film. Vi gifter oss i mariestad den 21/12 i år...
    Jasså? Folk är taskiga alltså som luras så där... Nej som musiker känner jag att rätt person ska ha credden för låten så jag försöker alltid sprida vidare missförståndet, för kollar man i soudtracken fråg twilight eller tittar på filmen så är den ju inte med där!
  • Äldre 7 Nov 19:55
    #10

    Jag avskyr Forrest Gump, kan inte hjälpa det - hur charmig han än är så kan jag inte med filmen... Sambon föreslog samma sak men nej, det blir det inget med, finns så många filmer vi gillar båda två så det får bli något från en av dem :)

    Klart han ska ha cred för det - helt klart välförtjänt! Vi kollade på någon annan skiva i det här fallet och då stod det att det var den i Twilight, sen tänkte vi inte mer på det :P Så kan det gå. Tack för påpekandet dock, så vi i alla fall kan skriva rätt i vigselprogrammet :)

  • Äldre 10 Nov 21:05
    #11

    Vi hade Ave Maria på violin + piano, såå himla vackert! :)


Svar på tråden Instrumental musik under vigseln?