• Äldre 30 Oct 12:27
    3896 visningar
    18 svar
    18
    3896

    Smak på tårtan

    vad har ni haft/ska ha för tårta?Vi är lite inne på hallon/choklad.Den får inte vara för mäktig så gästerna får koma efter maten och tårtan.;)  

  • Svar på tråden Smak på tårtan
  • Äldre 30 Oct 13:03
    #1

    vi kombinerar tårta och efterrätt med en tårta som sambons syster hade på sin student i sommras - så det blir browniebotten med chokladtryffelkräm på. Jag hatar allt vad sockerkaksbottnar heter och maräng är för sött så det här blir super! Ev. serverar vi en klick grädde till, så långt har vi inte tänkt än -det är ju nästan två månader kvar :P

  • xMaria­x
    Äldre 30 Oct 13:24
    #2

    Vi kommer att servera en tårta gjord på:

    Kladdkakebotten
    passionsmousse
    frukt och bär som garnering (passionsfrukt, jordgubbar, hallon, björnbär, blåbär, mandariner)



     
    24 Maj 2014
  • Äldre 30 Oct 13:28
    #3

    Jag ska göra tårtan själv till vårat bröllop, har vunnit tårtutställningar och skulle nog inte bli nöjd om någon annan än mig gjorde den ;) Vi har inte bestämt vilka smaker vi ska ha än men i bloggen har jag betygsatt alla kombinationer jag gjort och smakat så du får gärna kika där och se om du får någon inspiration :) http://millistartorochannat.blogspot.se/2010/10/fyllningar.html


  • Äldre 30 Oct 18:21
    #4

    Milli skrev 2013-10-30 13:28:44 följande:Jag ska göra tårtan själv till vårat bröllop, har vunnit tårtutställningar och skulle nog inte bli nöjd om någon annan än mig gjorde den ;) Vi har inte bestämt vilka smaker vi ska ha än men i bloggen har jag betygsatt alla kombinationer jag gjort och smakat så du får gärna kika där och se om du får någon inspiration :) millistartorochannat.blogspot.se/2010/10/fyll...millistartorochannat.blogspot.se/Ja då förstår jag att du vill göra tårtan själv:)Du måste ju vara superduktig.)Hittade massa bra olika kombinationer..Jag är ju tokig i choklad och sambon är mer för sött och sliskigt;)    

  • Äldre 30 Oct 18:22
    #5

    izredam skrev 2013-10-30 13:03:01 följande:vi kombinerar tårta och efterrätt med en tårta som sambons syster hade på sin student i sommras - så det blir browniebotten med chokladtryffelkräm på. Jag hatar allt vad sockerkaksbottnar heter och maräng är för sött så det här blir super! Ev. serverar vi en klick grädde till, så långt har vi inte tänkt än -det är ju nästan två månader kvar :PDet låter sjuuukt gott..jag älskar allt vad choklad heter:)

  • Äldre 30 Oct 18:23
    #6

    xMariax skrev 2013-10-30 13:24:42 följande:Vi kommer att servera en tårta gjord på:Kladdkakebottenpassionsmoussefrukt och bär som garnering (passionsfrukt, jordgubbar, hallon, björnbär, blåbär, mandariner)  24 Maj 2014Ser och låter väldigt gott ut:)

  • Äldre 30 Oct 18:24
    #7

    Gör radbrytningar i varje inlägg jag gör men det vill sig inte.:(. hoppas ni kan läsa röran

  • Äldre 30 Oct 18:45
    #8

    Hälften av gästerna var ju på hennes student och gillade den i alla fall så vi hoppas min släkt gör det med :)

  • Äldre 30 Oct 19:14
    #9

    Vi hade vit chokladmousse och hallonmousse på browniwbotten. Jag tycker inte att moussetårtor blir mäktiga på samma sätt som ex gräddtårtor.


  • Äldre 30 Oct 20:25
    #10

    Vi hade sockerkaksbotten bakad på ägg från vår granne och kallpressad rapsolja så bottnarna blev saftiga och goda. Fyllningen var hemmagjord blåbärsmousse, hemmagjord lemon curd och hemmagjord vaniljkräm. Dekorationen var grädde och färska jordgubbar och blåbär. Det var min syster som gjorde tårtorna och vi blev jättenöjda.

  • Äldre 30 Oct 21:07
    #11

    izredam skrev 2013-10-30 18:45:11 följande:Hälften av gästerna var ju på hennes student och gillade den i alla fall så vi hoppas min släkt gör det med :)Det gör dem säkert.:)

  • Äldre 30 Oct 21:08
    #12

    jonsar02 skrev 2013-10-30 20:25:50 följande:Vi hade sockerkaksbotten bakad på ägg från vår granne och kallpressad rapsolja så bottnarna blev saftiga och goda. Fyllningen var hemmagjord blåbärsmousse, hemmagjord lemon curd och hemmagjord vaniljkräm. Dekorationen var grädde och färska jordgubbar och blåbär. Det var min syster som gjorde tårtorna och vi blev jättenöjda.Åh vad det låter gott..:)

  • Äldre 30 Oct 21:09
    #13

    PimPim83 skrev 2013-10-30 19:14:36 följande:Vi hade vit chokladmousse och hallonmousse på browniwbotten. Jag tycker inte att moussetårtor blir mäktiga på samma sätt som ex gräddtårtor.foralltidvi.blogspot.se/Nej de brukar vara lite ´mildare´ än gräddetårtor.Låter som en bra kombination 

  • Äldre 31 Oct 08:40
    #14

    vi hade hallonmousse, lemoncurdmousse och vit chokladganage. Jag gjorde den själv. 

  • Äldre 31 Oct 09:31
    #15

    Principisessan:det lät väldigt gott..svårt att bestämma tycker jag,man vill ju att alla gästerna ska tycka om den:)Har ett tag på oss att bestämma då vi gifter oss nästa sommar:) 

  • Äldre 31 Oct 17:52
    #16

    Min bästa vän gjorde våran tårta.
    Sockerkaka, vaniljpannacotta, sockerkaka, mosade jordgubbar, sockerkaka, chokladmousse och allt var täckt med en salt smörkolacreme och tillsist sugerpaste.
    Mycket god!! 

  • Äldre 31 Oct 21:30
    #17

    Gott gott gott..:)

  • Äldre 1 Nov 22:04
    #18
    Beccanli skrev 2013-10-31 09:31:15 följande:
    Principisessan:det lät väldigt gott..svårt att bestämma tycker jag,man vill ju att alla gästerna ska tycka om den:)Har ett tag på oss att bestämma då vi gifter oss nästa sommar:) 
    jo så är det ju. Tycker att man ska gå efter vad man själv gillar. 
    några smakkombinationer som jag gillar är tex:

    vanilj, choklad och svartvinbär.

    hallon, lemoncurd, vit choklad.

    äpple, vanilj och kanel (smakar lite som äppelpaj fast i tårtform) 

    hjortron, vanilj och mandel. 

    Sen kan man ju göra en riktig "chokadbomb" med olika sorters chokadfylmousser. 
     
Svar på tråden Smak på tårtan