• magganj

    vigselcermoni i Thailand december 2013

    Finns det någon här inne som man kan dela tankar och tipsa varandra ang. planeringen av bröllop i Thailand?Hur har ni planerat? Har ni själva bokat mat, hår mm?Nyfiken på hur ni har planerat det.   

  • Svar på tråden vigselcermoni i Thailand december 2013
  • magganj

    Utomlands 2013 skrev 2013-10-29 20:41:05 följande:Var i Thailand ska ni vara? Vi gifte oss på Koh Lanta och bokade genom Lanta Diver.Hej åh vad spännade...vi gifter oss på Karon beach den 28/12. Vilken datum har ni?Vi har planerat det mesta hemmifrån själva och när vi kommer ner är det tänkt att vi ska planera med blommor och restaurang besök. :) 

  • magganj

    HannaP skrev 2013-10-29 20:48:02 följande:Jag följer en blogg där hon och hennes man gifte sig i thailand bambi.alltforforaldrar.se/Hon har en kategori där som heter Thailand!Kolla om du får lite tips där, eller du kan kanske rent av mejla henne!Lycka till! Tack för tipset...ska genast smita in och kolla :)

  • magganj

    Utomlands 2013 skrev 2013-10-29 20:41:05 följande:Var i Thailand ska ni vara? Vi gifte oss på Koh Lanta och bokade genom Lanta Diver.Ah såg ju ni att ni hade gift er...misssade den delen. :)Vad fick ni betala för bröllopskordinatern...och vad ingick i det? 

  • magganj

    Gjorde fel när jag svarade på era inlägg som ni ser så är mina svar direkt efter era hahhahahah ja jag är ny både på bröllop och på denna sidan :)

  • Utomlands 2013

    Ja, vi gifte oss i början av 2013. Hela vårt bröllopsarrangemang kostade 58 000 THB, vilket då var strax under 13 000 SEK.Vi valde att göra allt legalt i Thailand, då vi inte ville ha en ceremoni här hemma i Sverige, den i sig kostade 1/4 av det totala priset och vi fick då hjälp med vilka blanketter som behövs, översättning av dem, hjälp vid ifyllandet samt att de bevittnade det som behövdes m.m.I totalsumman ingick hela bröllopsarrangemanget med bröllopsförrättaren, transport till och från vigselplatsen, musiker som spelade gitarr och sjöng, håruppsättning inkl. dekorationer, sminkning, fotografering, blommor till mig och brudnäbben.Vi kunde lägga till och tagit bort delar helt enligt våra egna önskemål. Vi kollade inte alls runt själva för att se vad olika skulle kunna ta för priser eller jämförde deras kompetens, utan litade helt på arrangörens goda omdöme och är väldigt nöjda med allt. Mat och dryck är inte inkluderat i detta priset eftersom det varierar beroende på vad man väljer att äta och hur många man är, men det är inte dyr mat där. Vad kostar ert och vad ingår?  

  • Pingel

    Vi gifter oss i phuket 21 december! Vi har det mesta klart förutom mannens klädsel och vad vi skall göra på kvällen efter själva cermonin...Vi har anlitat en bröllopsplanerare som vi hittils är nöjda med.  Hmmm hmm... Någon som har tips på vad man kan hitta på efter cermonin? Vi tänkte oss kanske ut på någon kvällsbåttur med middag?

  • magganj

    Tack för era svar. Vi har planerat allt själv. Eftersom vi inte vill ha arbetet med papper osv så har vi valt att ha en snabb borlig vigsel innan vi sticker hemmifrån.  Min klänning och så är inköpt här hemma. Sambo och barnens kläder har vi tänkt att fixa på plats, lika så blommor och dekorationer. Vi har kontaktat svenska kyrkan där nere så att de håller i vigselcermonin. Vi har kollat på restauranger här hemmifrån, men det är svårt att veta, så vi har sagt att det löser sig när vi är där. hmmmm men känns som man skulle vilja veta...men miljön är viktig...så vill känna efter där nere. :) Var på Phuket gifter ni er?    

  • Pingel

    Vi ville inte fixa något själva... Vi kommer gifta oss på Bangtao Beach i ansltning till nationalparken. Surfade lite igår och det finns ju lite och välja gällande middagsturer på kvällen men det kommer vi nog kolla när vi kommer ner.

  • magganj

    Okej...spännande. Vi ska vara på kaon beach eller Kata beach. Då får jag väl önska er lycka till.

  • magganj

    Åh vad många vackra bilder. ja jag längtar ochså. Hoppas bara att det löser sig med restaurang osv. Vi är ju 17 st som reser. Och ingen vet våran hemlighet. :)

Svar på tråden vigselcermoni i Thailand december 2013