• Sofiii­ie
    Äldre 25 Oct 17:14
    11106 visningar
    4 svar
    4
    11106

    Gifta sig på Gotland?

    Hej!Vi funderar på att gifta oss på Gotland och har flera frågor. Vi kommer inte att ha några gäster utan vill bara åka dit själva med barnen. Vi vill vigas på något fint ställe och sedan äta gott tilsammans. Kyrklig eller borglig vigsel spelar inte roll.Någon som har några tips på något fint ställe för själva vigseln? Någon som känner till någon fotograf? (Duktig amatörfotograf går bra)Vi börjar där så länge... Tack på förhand!      

  • Svar på tråden Gifta sig på Gotland?
  • Äldre 12 Jan 23:15
    #1

    Jag skulle tipsa om Ghanns ödekyrka, ligger vid en källa, jättelummigt och fint på sommaren.

    Finns en del fotografer, finns en tjej som heter Malin Vinblad hon är duktig!

    Om ni inte hittat någon tårta så har det öppnat en tårtverkstad på ön!

    www.tartverkstad.se

  • Äldre 12 Jan 23:56
    #2

    Hej
    såg er fråga om Gotland, är gotlänning och vet många trevliga ställen, mysigast är nog en ruin. Skall själv gifta mig i sommar i en ruin. När skall ni gifta er?

    mvh/
    Anders
    www.nybergfoto.se

  • Äldre 13 Jan 10:29
    #3

    Hej.
    Jag skall gifta mig på Gotland i sommar i den redan nämnda Ganns ödekyrka. Jag har varit insnöad på den i flera år. Så vackert där. Växte upp ganska nära den och cyklade ofta dit som ung. Det finns ju en del mycket vackra ruiner på ön om det är något sådant ni är ute efter. Här finns info om olika ruiner http://www.guteinfo.com/?id=3182

    Annars är Källan som ligger några hundra meter därifrån väldigt vacker under sommaren, Hånger källa heter den http://www.guteinfo.com/?id=262
    Dessa två ligger på norra delen av ön lite utanför Lärbro samhälle kan ju vara värt att nämna också så du vet vart på ön de finns.

    Fotograf är jag själv också på jakt efter men kan bara rekommendera att Googla. Det gör jag, för jag känner inte till någon själv.

  • Äldre 13 Jan 12:09
    #4

    Hånger är vackert, men nere vid källan är det mest lerigt och massor av mygg. Dessutom är det halt. Gann är däremot en fantastiskt vacker ödekyrka.

    Hade jag gift mig på Gotland, vilket vi kanske gör, så hade jag valt den östra sidan, säg mellan Ljugarn och Katthammarsvik någonstans, eller Fårö.

Svar på tråden Gifta sig på Gotland?