• Äldre 22 Oct 18:01
    3242 visningar
    10 svar
    10
    3242

    någon mer som ska ha egen gjord buffé ? dela med dig av din här

    dela med dig gärna hur eran buffe ska se ut =)

  • Svar på tråden någon mer som ska ha egen gjord buffé ? dela med dig av din här
  • Äldre 22 Oct 21:15
    #1

    Så här ser vår planering ut iaf... Glad

    Aptitretare innan vi anländer


    Svamproyal med tunnbröd (mormors tunnbröd) Smörkokt potatis med mousse av rökt renkött Västerbottensflarn med älgkorvsalami Frukt i lagom stora bitar, vindruvor, vattenmelon, jordgubbar Fördrink Charles de Fère, Himmelstund cider som alkoholfritt, smaksatt vatten till alla!

    Buffé, Från två håll!


    Revben  Balsamicomarinerad fläskytterfilé Kycklingben Grillat kött, delat i mindre bitar Majskolvar (veg.) Dela på 3. Kryddsmör, 2 olika Klyftpotatis av bakpotatis eller Smashed potatoes (veg.) Grillade grönsaker, lök, paprika, svamp? (veg.) Sallad i olika skålar, blanda själv? (veg.) Dressing 3 olika Beasås (veg.) BBQ-sås (veg.) Suas Foccacia (veg.) Ost (veg.) Coleslaw (veg.) Tomatpaj (veg.) Stekt fläsk Laktosfritt Nötfritt Göra skyltar till alla maträtter!

    Nattamat


    Korv med bröd Smooresbuffé (köpa terrakottakrukor, folie och briketter) +Vegetarisk korv

    Kaffe och avec till tårtan, Köpa kaffe med tillbehör. Te.

  • Äldre 23 Oct 13:50
    #2

    Vi har inte bestämt än men återkommer när den är färdigplanerad! Ska bli kul och hämta lite inspiration här :)

  • Äldre 9 Nov 19:35
    #3

    Ge mej mer tips :D

  • Äldre 14 Nov 09:55
    #4

    Den här har jag plankat från någon annan tråd, kanske flera, kommer inte ihåg längre;P


    Varmrättsbuffén ska bestå av bland annat:


    Västerbottenpaj
    Rökt/gravad lax
    Rökt kallskuret kött typ rådjur
    Potatissallad
    Quinoasallad
    Bulgursallad
    Bönsallad
    Olika såser
    Nötter/frön/gojibär/russin i skålar som topping
    Surdegsbröd
    Smör
    Ost (både vanligt typ präst och brieost)


    Förrättsbuffé
    Gazpacho
    Potatis- och purjolöksoppa
    Filodegsinbakade sparrisstänger


    Varmrättsbuffé
    Kokt potatis
    Hollandaisesås
    Grönpepparsås
    rosépepparsås
    Röding/lax?
    Pesto quinoa
    Bulgur
    Marinerad kycklingfilé


    Tillbehör
    Grönsallad
    Gurkstänger
    Tomatskivor
    Foccaccia
    Smör
    Picklade tomater med jalapenos
    Syrad rödlök

  • Nathal­ie471
    Äldre 15 Nov 09:06
    #5

    Var ganska nyligen på ett "budget" bröllop  (pret går på soc/sjukskrivna)
    Då bruden var vegeterian serverades det olika bönsallader salsor nacochips frukt och grönt^^ Gott i sin helhet  

  • Äldre 15 Nov 09:55
    #6

    Åh perfekt tråd ju! Vi har precis bestämt oss för att göra en hemma gjord buffé till bröllopet i juni, återkommer när vi har bestämt vad vi ska ha för rätter. Perfekt att få tips här! :D

  • Äldre 17 Nov 13:45
    #7
    Anniina skrev 2013-11-14 09:55:42 följande:
    Den här har jag plankat från någon annan tråd, kanske flera, kommer inte ihåg längre;P

    Varmrättsbuffén ska bestå av bland annat:


    Västerbottenpaj
    Rökt/gravad lax
    Rökt kallskuret kött typ rådjur
    Potatissallad
    Quinoasallad
    Bulgursallad
    Bönsallad
    Olika såser
    Nötter/frön/gojibär/russin i skålar som topping
    Surdegsbröd
    Smör
    Ost (både vanligt typ präst och brieost)


    Förrättsbuffé
    Gazpacho
    Potatis- och purjolöksoppa
    Filodegsinbakade sparrisstänger


    Varmrättsbuffé
    Kokt potatis
    Hollandaisesås
    Grönpepparsås
    rosépepparsås
    Röding/lax?
    Pesto quinoa
    Bulgur
    Marinerad kycklingfilé


    Tillbehör
    Grönsallad
    Gurkstänger
    Tomatskivor
    Foccaccia
    Smör
    Picklade tomater med jalapenos
    Syrad rödlök


    Låter jättegott! Är det någon här som har en aning om vad ett sånt här kalas för runt 90 personer skulle kunna kosta?
  • Eddwin­a
    Äldre 19 Nov 02:26
    #8

    Var buffe ar fortfarande inte helt fardigstalld, men den ser ut sa har just nu

    Efter ceremonin
    Mousserande
    Farska jordgubbar
    cheddarkex
    Notblandning (hemmagjord)


    Forrattsbuffe
    Gravad lax
    Vasterbottenspaj med creme fraiche, rodlok och sikrom
    Renstek pa rundlar
    Halverade farspotatisar med matjes - alternativt matjes i glas
    Hembakat tunnbrod
    Dillknacke
    Vispat smor
    Lokal pale Ale

    Varmrattsbuffe
    Tjalknol pa alg
    Rostbiff pa alg
    Potatisgratang
    Sommarsallad fran tradgarden
    Primorsallad
    Kantarellsas
    Mammas vinbarsgele
    eller lingonchutney
    Picklade gronsaker
    Hjartfrallor

    Dessert
    Formodligen Pannacotta pa vit choklad som kan frysas innan ochs erveras med jordgubbar
    Kaffe med avec

    Senare
    Tarta - en mindre vaningstarta hemmagjord och cupcakes eller med flera tartor

    Nattamat
    Gubbrora
    Korv med brod
    rester - tunnbrod, gravad lax etc


    Alla forslag pa forbattringar mottages tacksamt. Ar lite osaker pa om vi behover mer mindre av allt. Vi kor pa norrbottniskt tema da vi har tillgang till dessa ravaror plus att halften av vara gaster kommer fran Australien.

  • Jessi
    Äldre 24 Nov 18:43
    #9

    Förrätt, blir nog en cheesecake med pepparrot och rökt lax, eller löjromspannakotta. Sedan buffé med potatisgratäng Tjälknöl, Pulled pork Marinerad skivad kycklingfilé Vitlöksoliver Chèvre Chevresallad med valnötter och sparris Gorgonzola Brie Vin och gräddkokta musslor Pannkaksrulle med gravlax Västerbottens paj alt. Ost och skinkpaj Grönsallad Bröd, Smör Frukt och kex Efterrätt blir brownie med hallonmusse och färska bär med riven choklad på toppen :) Jag kommer laga maten själv, och förbereda det mesta. Vi blir ca 40pers och tror att maten landar på 1000-1500kr beroende på hur noga jag blir att jaga extrapriser :) Fast ännu är det en månad kvar, menyn hinner jag ändra flera gånger ännu :)

  • Jessi
    Äldre 24 Nov 18:52
    #10

    Ohoj, blev inga mellanslag. Hoppas ni förstår. Förrätten och efterrätten har jag inte räknat in i mina 1000-1500kr, det lagar jag troligast mestadels av råvaror jag har hemma. Jag har tillgång att handla på axfood (matgrossist) och de är lite billigare på en del varor. Jag beräknar att det går minst 400g protein/ person. Jag vill inte att det ska vara för lite (matångest deluxe) Funderar nu... 3kg fläskkött 2,5kg kyckling 2kg musslor Kommer göra tjälknöl på 4kg kött

Svar på tråden någon mer som ska ha egen gjord buffé ? dela med dig av din här