• Anonym (S)
    Äldre 20 Oct 11:15
    3410 visningar
    14 svar
    14
    3410

    Vad ska jag göra?

    Åh, jag känner mig såååå elak och jag har världens skuldkänslor. Min m2b har friat och för den sakens skull är jag ju helt uppe i det blå. Jag älskar honom över allt annat och jämfört med det så känns egentligen mitt "problem" så pyttigt... Ringen. Den var inte alls i min smak. Jag är väldigt kvinnlig och feminin och ringen är väldigt "grov" och stor. Ser nästan ut som en ring för herrar. Jag känner mig jätteelak, men det här är ju trots allt ett smycke som jag ska ha livet ut. Då vill man ju trivas med ringen. Hade det varit ombytta roller så hade jag absolut velat veta, för det hade känts viktigt att han verkligen gillade den och trivdes med den. 

    Hur gör jag? Vad ska jag säga? Jag vill ju inte såra honom...

  • Svar på tråden Vad ska jag göra?
  • Anonym
    Äldre 20 Oct 11:18
    #1

    Jag blir så förvirrad av sånt här. Varför kan ni inte prata med varandra? Varför kan du inte bara säga som det är? Väldigt underligt alltså. 
    -Ja jag väljer att vara anonym, precis som TS. 

  • Anonym (S)
    Äldre 20 Oct 11:28
    #2
    Anonym skrev 2013-10-20 11:18:28 följande:
    Jag blir så förvirrad av sånt här. Varför kan ni inte prata med varandra? Varför kan du inte bara säga som det är? Väldigt underligt alltså. 
    -Ja jag väljer att vara anonym, precis som TS. 
    Du ser alltså inte varför det skulle vara svårt att berätta för honom varför jag inte gillar ringen han sparat till och tagit sig tid att leta fram och planerat hela frieriet med? Du ser inget jobbigt i att göra det? Hur skulle du då lägga fram det?
  • Äldre 20 Oct 11:55
    #3

    Förstå precis vad du känner! Jag livrädd föra att min blivande skulle fria till min med en "ful ring"! Just för att jag är väldigt kräsen med smycken jag har på mig... Har aldrig ringar på mig för jag alltid tyckt de flesta var obekväma... 

    Men han ville göra ett överrasknings frieri, därför sa jag till honom att isof ville jag vara med och prova ut ringen så det inte blir fel! Då fick vi båda som vi ville och har inte tagit av mig ringen förutom på jobbet! (där jag inte får ha smycken på mig)

    Jag tycker du borde berätta för din blivande att ringen inte passar dig! för annars kommer inte du vara bekväm vid att ha den på dig varje dag! Och det är ju det man ska känna, att man vil ha den på sig!

    fick han rätt storlek annars? För det sa dem när vi beställde ringar att blir nått fel med storlek eller att modellen inte känns bra efter förlovningen så var det möjligt att få byta inom en tidsperiod! 

  • Äldre 20 Oct 12:01
    #4

    jag VAR "livrädd" skulle det ju stå...

  • Anonym (S)
    Äldre 20 Oct 12:09
    #5
    Vichy skrev 2013-10-20 11:55:38 följande:
    Förstå precis vad du känner! Jag livrädd föra att min blivande skulle fria till min med en "ful ring"! Just för att jag är väldigt kräsen med smycken jag har på mig... Har aldrig ringar på mig för jag alltid tyckt de flesta var obekväma... 

    Men han ville göra ett överrasknings frieri, därför sa jag till honom att isof ville jag vara med och prova ut ringen så det inte blir fel! Då fick vi båda som vi ville och har inte tagit av mig ringen förutom på jobbet! (där jag inte får ha smycken på mig)

    Jag tycker du borde berätta för din blivande att ringen inte passar dig! för annars kommer inte du vara bekväm vid att ha den på dig varje dag! Och det är ju det man ska känna, att man vil ha den på sig!

    fick han rätt storlek annars? För det sa dem när vi beställde ringar att blir nått fel med storlek eller att modellen inte känns bra efter förlovningen så var det möjligt att få byta inom en tidsperiod! 
     Tack! Då är jag inte helt "hemsk" ändå! :/ Man känner sig ju så elak... Han fick rätt storlek och det går att byta den. Det känns bara sååå jobbigt att behöva droppa detta för honom nu. Hur gör man, liksom....  Tack för ett "peppande" svar. Det behövdes!
  • Lindij­oo
    Äldre 20 Oct 12:16
    #6

    Åh vilken jobbig sits.. :-S
    Har väl inget direkt råd, men försök att säga det till honom.. Annars kommer du bara gräma dig över detta och gå runt och må dåligt. Ni kanske kan titta på en till ring? Och ha kvar denna också?
    Lycka till nu 

  • Äldre 20 Oct 12:25
    #7

    Förstår att det är svårt.. MEn det som mste sägas är ju att du inte känner dig bekväm med modellen och att just den stilen inte är du... Det är ju inte så att du inte vill vara förlovad men man måste vara bekväm med ringen!

    Han kommer nog bli besviken att han inte träffade rätt..
    vet du hur han tänkte när han valde ut den? Eller var det nån annan som hjälpte honom? 

  • Anonym (S)
    Äldre 20 Oct 12:55
    #8
    Vichy skrev 2013-10-20 12:25:44 följande:
    Förstår att det är svårt.. MEn det som mste sägas är ju att du inte känner dig bekväm med modellen och att just den stilen inte är du... Det är ju inte så att du inte vill vara förlovad men man måste vara bekväm med ringen!

    Han kommer nog bli besviken att han inte träffade rätt..
    vet du hur han tänkte när han valde ut den? Eller var det nån annan som hjälpte honom? 
    Jag bär annars alltid gult guld. Alltid. Men så vet jag att jag en gång sagt att jag tycker att vitguld känns mer klassiskt och "rätt" till en förlovnings/vigselring. Så då gick han väl på det... och det stämmer att jag hade kunnat tänka mig en ring i vitguld så att den matchar hans (han bär bara vitguld) men då hade jag valt något med stenar så att man inte ser något av själva släta ringen. Då hade den ju passat bättre ihop med allt det gul-guldiga! Men han snappade ju inte upp just DET. Nejjjj vad jobbigt det känns!
  • Anonym (S)
    Äldre 20 Oct 13:02
    #9
    Lindijoo skrev 2013-10-20 12:16:17 följande:
    Åh vilken jobbig sits.. :-S
    Har väl inget direkt råd, men försök att säga det till honom.. Annars kommer du bara gräma dig över detta och gå runt och må dåligt. Ni kanske kan titta på en till ring? Och ha kvar denna också?
    Lycka till nu 
    Tack! Får fundera på vad jag ska säga...! 
  • Nettan­69
    Äldre 20 Oct 13:18
    #10

    Oftast så köper man ju en ring som man kan byta - just pga detta! 
    Han kanske har tänkt att du ska ha en med stenar på som vigselring?

    Prata med honom - du känner ju din blivande bättre än oss, så ta upp det när tillfälle ges.

    Lycka till {#emotions_dlg.flower} 

  • Äldre 20 Oct 13:26
    #11
    Nettan69 skrev 2013-10-20 13:18:20 följande:
    Oftast så köper man ju en ring som man kan byta - just pga detta!
    Han kanske har tänkt att du ska ha en med stenar på som vigselring?

    Prata med honom - du känner ju din blivande bättre än oss, så ta upp det när tillfälle ges.

    Lycka till {#emotions_dlg.flower}

    Precis vad jag tänkte säga :) De vanligaste är ju att man som förlovningsring har en slät ring som matchar mannens ring och att man sedan får en ring med stenar som vigselring som man väljer ihop :)


    Men prata med din kille och förklara. De är klart att de alltid är jobbigt att prata om saker som man inte gillar men de är viktigt att i ett förhållande kunna prata om sånt också :)

  • CoG
    Äldre 20 Oct 14:27
    #12

    Nu har jag inte läst alla tips och råd, tänkte bara säga...

    Jag gissar att ringen känns speciell för dig, just för att han valt den efter eget smak och tycke och för att han själv planerat ett frieri just för att han älskar dig och vill leva resten av livet tillsammans med dig.

    Men ringen kanske inte är mer än just en "frieri ring".
    Kanske passar den bättre i en kedja runt halsen om det inte heller går att anv den på höger hand?
    Det måste inte vara din förslovningsring om du inte känner att det är rätt stil för dig.

    Prata prata prata.
    Berätta hur mycket det betyder för dig att han friat och att ni ska gifta er.
    Att ringen inte passar dig hel perfekt i tycke och smak...ja..det beror väl på att ni är olika.
    Jag tror nog att han älskar dig så mycket att han vill att du bär en ring du känner dig helt nöjd med.

    Om giftemålet bara är ett år bort kanske du kan bära ringen tills det är dags att byta mot en vigselring och då ta av dig förlovningsringen?
    Det är inte alltid förslovningsring och vigselring passar ihop.
    Vi bytte ut våra släta titanringar mot helt andra ringar då vi gifte oss.

  • CoG
    Äldre 20 Oct 14:30
    #13

    Är det bara materialet som felar?
    För att ändra sig och säga "men guld guld blir nog bäst ändå" funkar ju nu när du testat vitguld.
    Och då den väl ska ändras kan du ju be om en något nättare.

    Stenar får man självklart ha i sin förlovningring, men det blir ju dyrare.
    Och som ngn skrev här ovan (nu har jag läst!) så tänkte han att du kanske ville ha stenar på din vigselring senare istället.

  • Äldre 21 Oct 12:29
    #14

    Hur går det för dig?

Svar på tråden Vad ska jag göra?