• Äldre 19 Oct 16:05
    3067 visningar
    9 svar
    9
    3067

    Tärna blomma

    Har tärnan en egen bukett eller corsage?
    Tärnan ska ändå hålla i brudbuketten under vigseln. Tänkte det blir mycket att hålla i.

    Min tärna kommer inte gå med oss in genom altargången utan kommer stå framme vid altaret och vänta på oss. Har tärnan väska? Med näsdukar etc.

    Har jag som brud med mig en näsduk någonstans?? Var kan man gömma den?  

  • Svar på tråden Tärna blomma
  • Äldre 19 Oct 17:35
    #1

    Min tärna hade en bukett.Hon hade ingen väska. Jag tycker det ser riktigt fult ut när brud och/eller tärna har en väska med sig.Näsdukar hade lagts fram till oss på altarringen eller vad det heter.      

  • Äldre 19 Oct 17:44
    #2

    Näsduk kan brudgummen ha i innerfickan.

  • Äldre 19 Oct 18:07
    #3
    MajKlas2014 skrev 2013-10-19 17:44:53 följande:
    Näsduk kan brudgummen ha i innerfickan.
    Tack för tipset! Klart han kan ha det. 
    TheD skrev 2013-10-19 17:35:06 följande:
    Min tärna hade en bukett.Hon hade ingen väska. Jag tycker det ser riktigt fult ut när brud och/eller tärna har en väska med sig.Näsdukar hade lagts fram till oss på altarringen eller vad det heter.      
    Tycker också det är fult när bruden har väska. Har inte tänkt på om tärnor har väska eller inte. 
     
  • sansun
    Äldre 20 Oct 00:17
    #4

    Mina tärnor hade bukett. Eller bukett å bukett, en stor hortensia var hade de. Min bukett bestod så klart också av det och några vita rosor. Tyckte det såg "tomt" ut för dem utan något alls. Å de ville alla ha något att hålla i. Så då fick de det. Väska är jag också lite skeptiskt till, inte inne i kyrkan alla fall. 

  • Äldre 20 Oct 08:51
    #5

    Min kommer inte att ha det, dels för att hon inte heller kommer att gå ner för gången (vi gifter oss borgeligt utomhus, så ingen altargång), dels för att hon ska hålla i mina blommor. Kommer dock ev sätta en blomma i håret på henne, samma som killarna har i corsagen.

  • Äldre 20 Oct 09:19
    #6

    min kommer nog ha bara en ensam blomma. :) typ en stor ros eller en... äsch.. nu kom ja ju inte på vad dom heter! 

  • Äldre 20 Oct 09:21
    #7
    filibustern skrev 2013-10-20 09:19:08 följande:
    min kommer nog ha bara en ensam blomma. :) typ en stor ros eller en... äsch.. nu kom ja ju inte på vad dom heter! 
    GERBERA
  • Äldre 21 Oct 17:20
    #8

    Mina tärnor hade varsin stor ros med gröna blad till. Jag ville att de skulle ha en blomma istället för en bukett.


    Servett att gråta i kan du ha i klänningen/bh:n.

  • Äldre 21 Oct 21:15
    #9

    Det är rätt skönt att ha något att hålla i (en enkel blomma räcker) när man är tärna. 
    Att bara stå rakt upp och ner och vänta på att få hålla i buketten utan att ha någonstans att göra av händerna kan bli rätt jobbigt faktiskt...
    Men corsage känns lite konstigt om dom inte ska ha kavaj med knapphål för blomma...
    En broschbukett eller en handledsbukett funkar väl. Men jag skulle gärna haft någon liten grej att hålla i när jag var tärna, även om jag inte skulle kunnat hålla i både en egen bukett + brudbuketten när jag fick den sen... 

Svar på tråden Tärna blomma