• Äldre 17 Oct 11:29
    3765 visningar
    3 svar
    3
    3765

    Vigselförrättare borgerlig vigsel skaraborg

    Hej!Ni som ska gifta er borgerligt i Skaraborgsområdet; vem ska ni ha som vigselförrättare??Vi kontaktade sjökapten Per Skårstedt men fick svaret att vi fick höra av oss senare som i mars o se om han var tillgänglig.(vi gifter oss i maj) Kändes lite väl osäkert så nu får vi tänka om men vet inte riktigt vart vi ska vända oss.Vi ska gifta oss på kinnekulle men vill inte ha någon av de politiker där som även är vigselförrätare i Götene.Så snälla ge mig tips!        

  • Svar på tråden Vigselförrättare borgerlig vigsel skaraborg
  • Äldre 10 Nov 20:21
    #1

    Hej!

    Låter ju väldigt konstigt och osäkert att inte kunna boka tidigare än så?

    Undrar lite samma sak, ingen som har koll? Jag har ingen koppling till någon och har därför väldigt svårt att ta beslut om vem man ska välja... Skulle gärna vilja ha någon lite yngre som inte är superstel, någon som har tips? 

  • Äldre 10 Nov 20:54
    #2

    Här har du en lista på alla vigselförättare i Västra Götalands län. Jag vet inte hur det funkar om de viger någon utanför sin egen kommun... Men Anna i Härryda är en god vän till mig så henne kan jag rekommendera! Hon kommer ursprungligen från Falköping. 

    http://www.lansstyrelsen.se/vastragotaland/SiteCollectionDocuments/Sv/manniska-och-samhalle/vigsel/vigselforrattare.pdf

  • Äldre 16 Nov 18:24
    #3

    Funderar på om dom inte samma obligatoriska åtaganden som präster.. Det hör väl till prästernas jobb medans för dom kommunala vigselförrättarna är det kanske bara en sidogrej som dom gör just ifall dom har tid.. Jag hoppas inte det..

    Man vill ju veta vem som ska viga en lite mer än två månader innan bröllopet.. ananrs känns det ju som att man får nöja sig med den som har tid ungefär..! :/

Svar på tråden Vigselförrättare borgerlig vigsel skaraborg