• nattisochjohn

hur många % palladium i vitguldet

Har förstått att det kan vara olika % palladium i vitguld..är det någon som vet hur många procent som är bäst? blir lite förvirrad?=)

• Svar på tråden hur många % palladium i vitguldet
  • Anniina

Hej! Minst 18% står det i någon gammal tråd. Var en guldsmed som svarade. Annars gulnar det, tror jag det var.

• nattisochjohn

Anniina skrev 2013-10-16 15:29:17 följande:Hej! Minst 18% står det i någon gammal tråd. Var en guldsmed som svarade. Annars gulnar det, tror jag det var.Tack! Ska titta runt,verkar som om många säger olika.

• nattisochjohn

puffar...någon mer?

• 120926

Jag skulle säga att det beror på. Min sambo har en ring i 950 palladium. Alltså 95% palladium. Men det finns flera olika kombinationer skulle jag tro. Läste om någon som hade 50% palladium och 50% silver. Beror förmodligen på tillverkaren..

• Ekorren

Vi har vitguldsringar från Schalins, de har 16 % palladium i vitguldet. Vi har haft dem i drygt 2,5 år och har inte märkt att de skulle gulna eller något annat.

• nattisochjohn

120926 skrev 2013-10-23 11:00:22 följande:Jag skulle säga att det beror på. Min sambo har en ring i 950 palladium. Alltså 95% palladium. Men det finns flera olika kombinationer skulle jag tro. Läste om någon som hade 50% palladium och 50% silver. Beror förmodligen på tillverkaren..Jo jag vet att det finns olika,men just i vitguld ska det finnas olika sorter med olika % palladium   

• nattisochjohn

tack för era svar!

Svar på tråden hur många % palladium i vitguldet