hur många % palladium i vitguldet
Har förstått att det kan vara olika % palladium i vitguld..är det någon som vet hur många procent som är bäst? blir lite förvirrad?=)
Har förstått att det kan vara olika % palladium i vitguld..är det någon som vet hur många procent som är bäst? blir lite förvirrad?=)
Hej! Minst 18% står det i någon gammal tråd. Var en guldsmed som svarade. Annars gulnar det, tror jag det var.
Anniina skrev 2013-10-16 15:29:17 följande:Hej! Minst 18% står det i någon gammal tråd. Var en guldsmed som svarade. Annars gulnar det, tror jag det var.Tack! Ska titta runt,verkar som om många säger olika.
puffar...någon mer?
Jag skulle säga att det beror på. Min sambo har en ring i 950 palladium. Alltså 95% palladium. Men det finns flera olika kombinationer skulle jag tro. Läste om någon som hade 50% palladium och 50% silver. Beror förmodligen på tillverkaren..
Vi har vitguldsringar från Schalins, de har 16 % palladium i vitguldet. Vi har haft dem i drygt 2,5 år och har inte märkt att de skulle gulna eller något annat.
120926 skrev 2013-10-23 11:00:22 följande:Jag skulle säga att det beror på. Min sambo har en ring i 950 palladium. Alltså 95% palladium. Men det finns flera olika kombinationer skulle jag tro. Läste om någon som hade 50% palladium och 50% silver. Beror förmodligen på tillverkaren..Jo jag vet att det finns olika,men just i vitguld ska det finnas olika sorter med olika % palladium
tack för era svar!