• HelenaFredrik

    ngn som är duktig på det här med Bordsplacering??

    Efter myket om och men så lyckades vi äntligen få till den "perfekte" bordsplaceringen i mitt tycke. Nära släkt och vänner ganska nära oss (E-bord) och samtidigt blev alla placerade med folk som vi tror de skulle trivas ihop med.
    Det kunde ha slutat där om jag inte några dagar senare upptäckte en del missar som jag hoppas att jag kan få hjälp med av er?

    Miss 1 (även kallat lilla missen). 

    Jag har antingen lyckats vända på ett bord eller på alla de andra för om man tittar uppifrn på bordsplaceringen så börjar ett bord med man högst upp på vänster sida och kvinna högst upp på höger  sida. Alla övriga bord börjar med män högst upp p höger sida och kvinna högst upp på vänster. Vilket är rätt egentligen?

    Miss 2 (stora misssen)

    På ena bordet har jag rkat börja med kvinnor högst upp på bda sidorna om bordet vilket innebär att kvinna sitter mittemot kvinna. Man mittemot man. Det skulle vara ganska enkelt att vända rätt på den sida som är fel men då blir kontentan att det sitter tre kvinnor på raken längsst ner istället för som i nuläget 2 kvinnor. Vi har nämligen ett överskott på kvinfolk ;0)

    Hur löser jag detta? 


  • Svar på tråden ngn som är duktig på det här med Bordsplacering??
  • FrökenMäkelä

    Måste det lösas? Är det inte bättre att ni har en bordsplacering ni är nöjda över än vett och ettikets linjerna..  

  • Alyllyra

    Håller med, strunt i det! Vi hade också överskott samt vissa specifika placeringar som vi ville få till (folk som vi tyckte skulle passa bra ihop som var av samma kön) och då blev det lite "två av samma" eller "samma mitt emot varandra". Tyckte inte att det spelade nån som helst roll och det verkade inte våra gäster tycka heller

  • SofiaMagdalena

    vi hade flera bord där den ena könet var dominant. Vi försökte sätta hyfsat jämnt men det var viktigare för oss att alla hade någon som dem skulle kunna ha kul och prata med. 

    Tycker det är lite fånigt med varannan tjej varannan kille. Blir lite skola över det hela. Det är ju bättre att gästerna trivs :D

     

  • HelenaFredrik

    Ok

    Miss 2 kan allts vara som den är men hur är det med miss 1? det är ju ganska enkelt att rätta till felet, problemet är bara att jag inte vet vilket bord som är fel. På ena bordet s har alltså tjejerna sin bordsherre till vänster om sig medan det är tvärtom p de andra borde. hur ska det egentligen vara? 


  • sommar2014

    Men oj! Det finns väl ingen fest där det är exakt 50% kvinnor och 50% män? Nä, det gör ingenting om det är två kvinnor i rad, eller om två kvinnor sitter mittemot varandra.


    HelenaFredrik skrev 2013-10-14 15:35:07 följande:
    Ok

    Miss 2 kan allts vara som den är men hur är det med miss 1? det är ju ganska enkelt att rätta till felet, problemet är bara att jag inte vet vilket bord som är fel. På ena bordet s har alltså tjejerna sin bordsherre till vänster om sig medan det är tvärtom p de andra borde. hur ska det egentligen vara? 
    Om ni vill följa gammal etikett (bordsdam-bordsherre) sitter kvinnan till höger och mannen till vänster. Källa: www.alltombrollop.com/fraagor--svar/gaesternas-roller/vad-foervaentas-jag-goera-foer-min-bordsdam.aspx
Svar på tråden ngn som är duktig på det här med Bordsplacering??