• S100

White palace Spånga är inget att rekommendera

Hej alla brudar som letar efter fest lokal för lite större fester! Jag var precis som er ute efter något som hade "hela paketet" Jag gifte mig på White Palace i Spånga och vi hyrde in vår egen kock så maten var det ingen fel på. Personalen var väldigt bra och duktiga. Jag rekommenderar det ändå inte. Inget blev som jag önskat och jag gick inget av det som stod i mitt kontrakt. Det var mycket snack och lite verkstad. Jag och min man vart oerhört besvikna och kände oss grundlurade. Vi fick betala hela summan i förväg och det gör man ingenstans. Jag tycker det är oseriöst och vill man slippa huvudvärken så väljer man en annan lokal. Kika på colluseum, panorama, mons Lisa, Olles krog, paradis, Grand hotell Saltsjö baden och Scandic infra city. Ta något pålitligt så slipper ni förstöra er viktigaste dag i livet! Vill bara hjälpa andra brudpar så de inte behöver gå igenom de vi gick igenom.

• Svar på tråden White palace Spånga är inget att rekommendera
  • iQbee

Hej, vad var det som hände då exakt? jag har hört mycket bra om det stället och varit där själv,,, bara nyfiken

• S100

Hej, Det var nära ögat att vi inte skulle få någon tårta. Dom sa att de bokat band och DJ och skrev det i vårat kontrakt men allt var lögn för vi stod utan musik 3 vår hor innan och de struntade den i. Det är mycket löften hit och dit men inget stämmer. I ger ont om personalen dom jobbar och sliter hårt på festerna men tyvärr är själva styret fel. Ljudet fungerade inte på festen och högtalarna stängdes av. Vi fick inte vår film och video på 8 månader. Fast vi betalat så ville dom ha betalt igen. Tre dagar innan vårt bröllop sa de att de ställer in vårt bröllop om vi inte betalar hela summan innan. Jag personligen rekommenderar inte men testa om du vill så förstår du nog vad jag menar. Tyvärr är det så när man jobbar med syrianska lokaler som tillhör kyrkan, man får i get kvitto eller säkerhet. Det är ju pengar under bordet på varje fest så man kan ju inte direkt gå till allmänna reklamations nämnden. Däremot har jag hört väldigt gott om grans hotell Saltsjö baden, Prince palace i veddesta, colluseum i Solna och lokalerna i Södertälje och Märsta titta där så är du nog i lite bättre händer.

• iQbee

tack.. det var ju tråkigt att höra.. :(

• goli

Som jag skrev till dig, TS, tidigare i min tråd så hade vi också vårt bröllop i White Palace. Vi råkade tyvärr ut för en del problem, det största av dem alla var att det visade sig vara dubbelbokning det datumet vi hade valt. Det var Danny, som har hand om lokalen och är arrangören, som berättade detta för oss och jag var alldeles förtvivlad över detta, trodde han skulle lura oss etc men han lovade hela tiden att det skulle ordna sig. Vilket det gjorde. På själva bröllopsfesten fick vi också veta att konditoriet (Café Boulevard i Sundbyberg) vägrade leverera tårtan som vi hade valt. Men detta fixade Danny också, vi fick en jättefin och god tårta som serverades i tid. Vet att de nu inte längre beställer sina tårtor från dessa oseriösa människor.

Danny har många som han samarbetar med som han rekommenderar men han erbjuder inte paket på samma sätt som t ex Olles Krog, Mona Lisa etc. Och det var av just en av anledningarna till att vi valde White Palace. Man har fler valmöjligheter och har utrymme att ändra på många saker. Danny strävar hela tiden efter att sticka ut från mängden och vara lite annorlunda än andra festställen. Det räcker bara att gå in på hans fb-sida så förstår ni nog vad jag menar. Han var mycket tillmötesgående, ställde upp på provsmakningar av maten och att visa oss lokalen närhelst vi behövde det, både under bröllop och andra tillfällen.

Vi hade en persisk kock som han anlitar i samband med persiska bröllop och bara där är ett perfekt exempel på vad som skiljer sig från t ex Olles Krog. När vi pratade med arrangören på Olles så sa han att vi kunde få persisk mat men att det inte var en persisk kock som skulle tillaga det. Inte riktigt samma sak. Alla gäster på vårt bröllop var supernöjda med maten! Sen när det gäller personalen på White Palace så räcker inte orden till att beskriva det de gjorde! De utgjorde kärnan av vår bröllopskväll, så fantastiskt service-inriktade och tillmötesgående. Vi hade Elias som hovmästare som var en riktig klippa! Verkligen ödmjuk personlighet och mycket omtänksam, hade stenkoll på allt som hände. Vi kände oss supertrygga i hans händer. Sen hade vi en kille, Ali, som passade upp på bara mig och min man hela kvällen. Helt fantastisk var han och skämde bort oss rejält! Själva lokalen är otroligt vacker, högt i tak, fräsch och alltid vackert inredd.

När det gäller betalningen så sa han till oss i början att han ville ha betalt en vecka innan bröllopet. Om det inte passar så behöver man inte gå med på det och kan söka sig till ett annat ställe.

Så trots de problem som vi hade så löste sig allt i slutändan och vi fick det sagobröllop som Danny lovade oss! Han samarbetar verkligen med de bästa och har du problem med honom så tycker jag att du ska ta och antingen försöka lösa det med honom eller bara låta det vara. Så fruktansvärt onödigt att slänga skit på annat som har med White Palace att göra, speciellt som det finns så många brudpar som har varit jättenöjda med sina bröllop där. Förstår att du har haft problem, men det kanske har varit pga många missförstånd och efter att ha läst alla dina inlägg så får man intrycket att du överdriver en aning.

För din egen skull, släpp det och gå vidare med ditt liv! Man kan inte må bra av att älta något så här länge...

• Salina

Vill man ha ett problemfritt bröllop utan strul så går man till något annat ställe.

Kul att det löste sig för er! Hoppas ni hade ett underbart bröllop eftersom jag könner lite för många som inte hade det (som valde white Palace)

Risky.....

• Nilsa

Goli,

Jag har kollat på White Palace och allting verkar vara perfekt, Danny har lovat massa grejer och jag hoppas verkligen att han lever upp till sina löften.
    Jag har några funderingar kring maten (persiskt buffé, både jag och fästmannen kommer från Iran) och dekorationen, kan jag kontakta dig på facebook eller email? :)

Mvh
    Nilsa

• Nilsa
    goli skrev 2014-02-25 08:43:52 följande:

Som jag skrev till dig, TS, tidigare i min tråd så hade vi också vårt bröllop i White Palace. Vi råkade tyvärr ut för en del problem, det största av dem alla var att det visade sig vara dubbelbokning det datumet vi hade valt. Det var Danny, som har hand om lokalen och är arrangören, som berättade detta för oss och jag var alldeles förtvivlad över detta, trodde han skulle lura oss etc men han lovade hela tiden att det skulle ordna sig. Vilket det gjorde. På själva bröllopsfesten fick vi också veta att konditoriet (Café Boulevard i Sundbyberg) vägrade leverera tårtan som vi hade valt. Men detta fixade Danny också, vi fick en jättefin och god tårta som serverades i tid. Vet att de nu inte längre beställer sina tårtor från dessa oseriösa människor.

Danny har många som han samarbetar med som han rekommenderar men han erbjuder inte paket på samma sätt som t ex Olles Krog, Mona Lisa etc. Och det var av just en av anledningarna till att vi valde White Palace. Man har fler valmöjligheter och har utrymme att ändra på många saker. Danny strävar hela tiden efter att sticka ut från mängden och vara lite annorlunda än andra festställen. Det räcker bara att gå in på hans fb-sida så förstår ni nog vad jag menar. Han var mycket tillmötesgående, ställde upp på provsmakningar av maten och att visa oss lokalen närhelst vi behövde det, både under bröllop och andra tillfällen.

Vi hade en persisk kock som han anlitar i samband med persiska bröllop och bara där är ett perfekt exempel på vad som skiljer sig från t ex Olles Krog. När vi pratade med arrangören på Olles så sa han att vi kunde få persisk mat men att det inte var en persisk kock som skulle tillaga det. Inte riktigt samma sak. Alla gäster på vårt bröllop var supernöjda med maten! Sen när det gäller personalen på White Palace så räcker inte orden till att beskriva det de gjorde! De utgjorde kärnan av vår bröllopskväll, så fantastiskt service-inriktade och tillmötesgående. Vi hade Elias som hovmästare som var en riktig klippa! Verkligen ödmjuk personlighet och mycket omtänksam, hade stenkoll på allt som hände. Vi kände oss supertrygga i hans händer. Sen hade vi en kille, Ali, som passade upp på bara mig och min man hela kvällen. Helt fantastisk var han och skämde bort oss rejält! Själva lokalen är otroligt vacker, högt i tak, fräsch och alltid vackert inredd.

När det gäller betalningen så sa han till oss i början att han ville ha betalt en vecka innan bröllopet. Om det inte passar så behöver man inte gå med på det och kan söka sig till ett annat ställe.

Så trots de problem som vi hade så löste sig allt i slutändan och vi fick det sagobröllop som Danny lovade oss! Han samarbetar verkligen med de bästa och har du problem med honom så tycker jag att du ska ta och antingen försöka lösa det med honom eller bara låta det vara. Så fruktansvärt onödigt att slänga skit på annat som har med White Palace att göra, speciellt som det finns så många brudpar som har varit jättenöjda med sina bröllop där. Förstår att du har haft problem, men det kanske har varit pga många missförstånd och efter att ha läst alla dina inlägg så får man intrycket att du överdriver en aning.

För din egen skull, släpp det och gå vidare med ditt liv! Man kan inte må bra av att älta något så här länge...

Hej Goli,

Vi har kollat på White Palace, Danny har lovat massor och jag hoppas verkligen att han levet upp till sina löften. Han sa i princip ja till allt vi hade tänkt oss, "ja, inga problem, det fixar vi!" sa han hel atiden.

jag har några funderingar kring maten (persisk buffé, vi båda kommer från Iran) och dekorationen. har du lust att hjälpa mig? :) kan jag kontakta dig på FB eller via email? jag är helt ny i blogg/tråd världen och fattar nästan ingenting :D

mvh
    Nilsa
Svar på tråden White palace Spånga är inget att rekommendera