• socker­biten
    Äldre 13 Oct 10:42
    2043 visningar
    4 svar
    4
    2043

    Tre tärnor, ingen bestman/marskalk.

    Blir det konstigt tror ni? Min blivande har problem med vem han ska välja så det slutar förmodligen i att det inte blir någon alls. Till saken hör att mina tärnor är även hans systrar, ev min syster också, så vi tänkte att folk kanske inte funderar så mycket över det ändå?

    Enda är att det kommer kännas tomt på mannens sida.. Hur har ni haft det med tärnor/marskalker?

  • Svar på tråden Tre tärnor, ingen bestman/marskalk.
  • Äldre 13 Oct 11:00
    #1

    Om ni skulle ha 4 tärnor (tolkar det som att det kan bli en 4e med din syster) så kan dom kanske ställa sig 2 på varje sida om er?

  • socker­biten
    Äldre 13 Oct 11:27
    #2

    Är det okej att göra så? Min syster ligger i skilsmässa så hon är inte så pigg på det här med bröllop, vilket jag kan förstå. Därför är det lite osäkert än. Men ja, blir det fyra så kanske man kan göra så. Är det bara tre så blir det väl dock finast att ha alla på en sida?

  • Äldre 13 Oct 11:41
    #3

    Jadå, det spelar ingen roll vilken sida vem står på, så ni kan absolut dela upp tjejerna på båda sidorna utan problem. Blir det bara tre så blir det nog bäst som du säger, att ha alla på samma sida. 
    Många kyrkor är ju dessutom ganska små, så om tex någon musiker kommer hålla till på mannens sida så behöver det absolut inte kännas tomt :)  

  • Äldre 1 Nov 17:48
    #4

    Vet inte om denna tråd är "igång" men jag gör ett försök :b
    Jag har frågat min syster samt tre av mina bästa vänner att vara tärnor, alltså blir det fyra tärnor. Min blivande har en bestman (vilket kanske är normalt). Jag tänkte inte så långt innan jag frågade tärnorna, jag ville ju ha dem med. Men nu blir jag orolig att det blir "för mycket" tärnor under just vigseln och att det ser knasigt ut att jag har fyra och min blivande en..? Hör till saken att kyrkan vi gifter oss i är ganska liten, så jag är rädd att det ska kännas trångt.. Kan tärnorna sätta sig efter att man gått in eller nått sånt? Har ni varit med om nått liknande? :) 

Svar på tråden Tre tärnor, ingen bestman/marskalk.