• Äldre 9 Oct 05:04
    3564 visningar
    2 svar
    2
    3564

    Ovanligt/ oväntat/ speciellt/ överraskande bröllop och fest?'

    Vi planerar att gifta oss nästa år troligtvis i sommar. Flera anledningar ligger bakom att vi inte kunnat boka bland annat mb's arbete. Nu när vi börjat planera lite så får vi veta att hans systerdotter ska gifta sig i augusti, många av gästerna kommer vara de samma som vi kommer bjuda. Nu känner jag rent spontant att jag inte vill gifta mig i närheten av deras bröllop. Vill ju även att det ska undvikas att saker och ring jämföra. Är det löjligt tänkt? Pratade med sambon igår och han var inte inne på mitt förslag om att planera in ett vinterbröllop. Så det lägger vi åt sidan. Men vi pratar än mer om att vi vill ha det lite speciellt. Inte ett väntat eller förväntat bröllop och fest! Där tar sedan fantasin slut! Jag vill ha tips och idéer!!! Budgeten är inte satt men vi kommer inte ha ett budget bröllop. Vi ska ha vand som spelar och vi vill ha en rolig fest tillsammans med våra nära. Vill gärna tänka utanför ramarna men vet inte hur :) Vad kan man hitta på för tema? Roligt speciellt ställe att vara på? Etc etc. Hjälp min spåna och go wild i idéerna nu! Snälla! 😜

  • Svar på tråden Ovanligt/ oväntat/ speciellt/ överraskande bröllop och fest?'
  • Äldre 9 Oct 10:41
    #1

    Vad är ni? Har ni några intressen? Gillar eller hatar ni lekar?
    Vilken typ av roligt ställe tänker ni er? Udda lokal eller fin? Här i gbg har vi tex Berg 211 och en bröllopsfest där blir nog ganska annorlunda bara pga lokalen,men det finns ju ofta också många finare herrgårdar och liknande och det kan ju också ses som lite speciellt:)   
    Ska ni någostans på bröllopsresa och vill ta in det i temat? Träffades ni på något speciellt sätt?  Vad är ett "förvänat" bröllop från er omgivning? Flott middag och fin lokal eller bygdegård och hemgjord tårta?
    Lättare att komma på förslag om man vet lite mer:)  

  • Äldre 9 Oct 10:49
    #2

    Jag och maken har ett gemensamt medeltidsintresse, vi har också haft ett litet tema i förlovning, ringar mm då första dejten var till första Sagan Om Ringen-filmen. 
    Så så här blev det för oss
    http://www.brollopstorget.se/Vigsel/1.1914186-temabrollop-medeltid

    Har ni något intresse som ni kan återknyta till?
    Om inte - tja då kan det kännas lite maskerad att ha något annorlunda tema.

    Men ni kan ju ha en färg som tema.
    Önska att alla kommer i (exempel) vita kläder, och satsa på i princip helvit dekor till lokalen med några härliga färgklickar i form av blommor...

    Eller ni kanske är på en gammal folkpark och har lite folkparkstema med varmkorv, hamburgare mm som mat (går ju att göra lyxigt det också).
    Eller ni kan ha ett te-bröllop (googla tea wedding för inspiration)
    Ni kanske älskar att åka båt - kan ni vara på Götheborg kanske? Eller något liknande...

    Er fantasi sätter gränser.
    Men ska ni ha ett temabröllop så ska ni satsa fullt ut.
    Vi önskade exempelvis att våra gäster kom i medeltidskläder och talade om att klädseln skulle påverka bordsplaceringen så dom fick ange vid OSA om dom kom som Adel, Borgare, Bönder eller i vanliga moderna kläder. Adeln hamnade närmast honnörsbordet, borgarna efter dom, bönderna längst bort, och dom 6 som kom i vanliga kläder fick ta slutänden på det längsta bordet Flört
    Om ni inte satsar - oavsett vad det gäller, så kan det kännas maskeradaktigt och misslyckat och det är ju inte känslan man vill ha...

Svar på tråden Ovanligt/ oväntat/ speciellt/ överraskande bröllop och fest?'