• Äldre 8 Oct 10:29
    1363 visningar
    2 svar
    2
    1363

    Vilka/hur många i brudföljet?

    Jag har ett litet dilemma. Jag har så spridda umgängeskretsar och i och med det många goda vänner så jag har svårt att välja ut en eller ett par tärnor, helst skulle jag vilja ha sex stycken! Så jag tänker att man kanske skippar det helt och hållet och bara har brudnäbbar (mina syskonbarn) men de börjar bli så stora. De är 9 och 11 nästa år då vi gifter oss. Är de för gamla? Hur ska jag göra? Eller kan man helt enkelt strunta i brudfölje...?

  • Svar på tråden Vilka/hur många i brudföljet?
  • Äldre 8 Oct 10:34
    #1

    Du kan göra precis hur du vill där.
    Du kan ha alla tärnorna, näbbar (även om väl näbbar brukar vara yngre än så. Det spelar ingen roll vad du kallar dom liksom, näbb, juniortärna... sak samma Flört ) du kan ha bara någon, ingen eller tja... Helt valfritt alltså.

    Det finns 3 måsten

    1 Någon att gifta dig med Flört 
    2 Godkänd hindersprövning
    3 Någon med vigselrätt som kan viga er.

    Sen är det helt valfritt liksom.

    Om du gärna vill ha alla i följet så ha det.
    Eller så kanske du kan dela upp dom så att några är toastmasters (beroende på hur många gäster ni ska ha så kan man behöva ha mer än en) och någon du litar på riktigt riktigt mycket och som även din blivande litar på kanske kan agera "värdinna" och ta emot inbjudningarna, svara på frågor om presentönskemål osv...

    Det finns inte heller något som säger att du måste ha samma antal som din blivande har marskalker.
    Man ska välja det som funkar för en själv helt enkelt Glad 

  • Äldre 8 Oct 12:23
    #2
    Ploppcorn skrev 2013-10-08 10:29:12 följande:
     Eller kan man helt enkelt strunta i brudfölje...?
    Klart man kan! Vi hade inget brudfölje. Glad
Svar på tråden Vilka/hur många i brudföljet?