• Maggii­e
    Äldre 7 Oct 15:52
    9693 visningar
    17 svar
    17
    9693

    Prisvärd guldsmed i Stockholm

    Hej Alla, Ämnet har varit på tapeten innan men vi kan väl ta det en vända till. Är det någon som har tips på en bra guldsmed i Sthlms området?! Jag letar och letar men har inte riktigt fastnat för någon ännu. /Maggiie

  • Svar på tråden Prisvärd guldsmed i Stockholm
  • Äldre 7 Oct 16:18
    #1

    Har nog skrivit det tidigare på BT, men jag blev rekommenderad Sundbybergs guldsmedsaffär av en bekant när jag skulle gifta mig (bor inte i närheten av Sumpan...). Åkte dit och pratade med guldsmeden själv, som endast talar engelska. Det kändes som om han förstod min idé gällande ringarna och gav en fantastisk offert. 

    Nu, två år senare, är jag fortfarande SUPERNÖJD med mina ringar.

    Helt fantastiskt bra hantverk till mkt bra priser! 

  • Maggii­e
    Äldre 7 Oct 21:05
    #2
    iSusanna skrev 2013-10-07 16:18:03 följande:
    Har nog skrivit det tidigare på BT, men jag blev rekommenderad Sundbybergs guldsmedsaffär av en bekant när jag skulle gifta mig (bor inte i närheten av Sumpan...). Åkte dit och pratade med guldsmeden själv, som endast talar engelska. Det kändes som om han förstod min idé gällande ringarna och gav en fantastisk offert. 

    Nu, två år senare, är jag fortfarande SUPERNÖJD med mina ringar.

    Helt fantastiskt bra hantverk till mkt bra priser! 
    Åh vad roligt Susanna! Vi som tom bor i Sumpan :) Du får gärna inboxa en bild på era ringar om du vill!
  • Äldre 8 Oct 07:30
    #3


    Som sagt, , inte första gången jag prisar mina ringar i det här forumet, hihi. 
  • Äldre 8 Oct 07:37
    #4

    Jag kan rekommendera Valsta guldsmed (typ Märsta) lite långt från stan men när vi skulle köpa förlovningsringar hittade jag massor av omdömen om Valsta guldsmed och att folk hade åkt långt för att köpa just där.

    Guldsmeden är riktigt duktig, lyhörd och hjälpsam samt lämnade en rätt bra rabatt! Våra ringar skulle tillsammans ha gått på 19.000 men vi betalade ca 13.000. Detta var 2012. Vi kommer def. att köpa vigselring där

    lycka till 

  • Äldre 8 Oct 08:26
    #5

    Jag har skrivit det i ett par trådar innan men jag kan verkligen rekommendera juvelia i gallerian.

  • Bride2­b
    Äldre 8 Oct 10:03
    #6

    Jag kan inget annat än att rekommendera Michael O´wyer. Ligger vid lijeholmskajen. Googla på namnet så kommer han upp. Där kan dom tillverka alltifrån super enkla ringar till super maffiga.

    Lycka till!

  • nattis­ochjoh­n
    Äldre 8 Oct 14:57
    #7

    kolla guldalliansen.se dom gjorde reklam på radion för ett tag sen,där kunde man söka efter pålitliga guldsmeder över hela landet,så du hittar väl några att välja på i sthlm =)

  • Maggii­e
    Äldre 9 Oct 17:09
    #8
    iSusanna skrev 2013-10-08 07:30:01 följande:

     



    Som sagt, , inte första gången jag prisar mina ringar i det här forumet, hihi. 

     


    ÅÅh:) Riktigt vackra förstår att ni är nöjda :D
    iSusanna skrev 2013-10-08 07:30:01 följande:

     



    Som sagt, , inte första gången jag prisar mina ringar i det här forumet, hihi. 

     


  • Maggii­e
    Äldre 9 Oct 17:10
    #9

    Tack för alla tips, jag ska spana in dem alla!

  • Alylly­ra
    Äldre 9 Oct 17:20
    #10

    För oss var det viktigt med att ringarna skulle vara tillverkade av schysst material och att inga gruvarbetare skulle behöva lida för att vi skulle få våra guldringar. Så vi tog kontakt med Titti på TinyMasters (ligger på söder), hon jobbar med Fairtrade/Ekoguld och tillverkade våra ringar precis som vi ville ha dem. Vi är fantastiskt nöjda!
    Så henne kan jag verkligen rekommendera om man tycker att det är viktigt med etiska frågor

    Hon gör även ringar av återvunnet guld om man tycker att ekoguld är lite för betungande för plånboken. Och hon använder fairtradeädelstenar om man vill ha sådana.

  • Maggii­e
    Äldre 10 Oct 19:51
    #11
    ThereseV skrev 2013-10-08 08:26:07 följande:
    Jag har skrivit det i ett par trådar innan men jag kan verkligen rekommendera juvelia i gallerian.
    Verkligen vackra ringar! Tack för tips!
  • Maggii­e
    Äldre 10 Oct 19:52
    #12
    nattisochjohn skrev 2013-10-08 14:57:14 följande:
    kolla guldalliansen.se dom gjorde reklam på radion för ett tag sen,där kunde man söka efter pålitliga guldsmeder över hela landet,så du hittar väl några att välja på i sthlm =)
    AA! Tack för supertips!
  • nattis­ochjoh­n
    Äldre 11 Oct 10:24
    #13

    Maggiie skrev 2013-10-10 19:52:45 följande: nattisochjohn skrev 2013-10-08 14:57:14 följande: kolla guldalliansen.se dom gjorde reklam på radion för ett tag sen,där kunde man söka efter pålitliga guldsmeder över hela landet,så du hittar väl några att välja på i sthlm =) AA! Tack för supertips!Berätta gärna om du hittar någon bra=)

  • Lisa02
    Äldre 4 Mar 22:08
    #14
  • Äldre 6 Mar 08:40
    #15

    Hej! När jag var på bröllopsmässan senast så kärade jag ned mig i David Harpers ringar. Han lyckas med konfliktfria diamanter skapa små underverk, som vad jag tycker ser betydligt dyrare ut än vad de är. Min framtida alliansring får gärna komma därifrån...

  • Äldre 18 Jun 14:36
    #16

    Gammal tråd men många googlar ju och letar tips här;) inklusive jag. Vi var idag till Valsta guldsmed. Underbar herre denna guldsmed Zaki, lyhörd , vänlig o mkt kunnig. Idag fixade vi bara mannens förlovningsring då jag redan har fått min ring. Men han ska definitivt få göra min vigselring då det är dags. Inte så fancy ställe direkt, valsta centrum, men en duktig guldsmed tvivlar jag inte på att han är.

  • PuntaC­ana201­5
    Äldre 18 Jun 19:40
    #17

    Vi har köpt våra vigselringar hos Valsta guld. En väldigt kunnig och trevlig guldsmed. Han gjorde ringar efter våra önskemål så vi är supernöjda. Gifter oss 4/2-15 så ringarna ligger i lådan och väntar

Svar på tråden Prisvärd guldsmed i Stockholm