• Äldre 7 Oct 08:37
    2956 visningar
    11 svar
    11
    2956

    Är möhippa nödvändigt?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är möhippa nödvändigt?
  • xMaria­x
    Äldre 7 Oct 09:03
    #1

    Nej nödvändigt är det inte.. Gift blir man ju trots allt ändå. Men jag hoppas att jag får en hippa.


    24 Maj 2014
  • Äldre 7 Oct 10:54
    #2

    Nej. Jag fick ingen och jag blev ju gift ändå, så nödvändig kan den med andra ord inte vara. 
    Men visst, det hade ju varit kul med en, men det är ju en annan fråga.. 

  • Äldre 7 Oct 11:18
    #3

    Nödvändigt?

    Konstigt ordval...
    Nödvändigt är det att betala räkningar (om man vill kunna ha ett hem, en telefon osv). Det är nödvändigt att andas, att äta, att sova osv om man vill leva och må bra.

    Men en möhippa är aldrig nödvändig.
    Den kan vara önskvärd däremot... 

  • Äldre 7 Oct 20:32
    #4

    Måste hålla med om att ordet "nödvändigt" är konstigt... Men nej, möhippa är inte nödvändigt! Ett onödigt stressmoment när en massa annat finns på schemat. Sen kan man göra som jag, säga att man inte vill ha en möhippa och slippa :)

  • Annamo­lly
    Äldre 7 Oct 20:56
    #5

    Annat: Nej en traditionell mohippa dar man blir overraskad av 'tjej-ganget' ar inte alls nodvandigt men jag tycker man kan fira pa sitt satt. Det ar helt klart vart lite fest att man ska gifta sig! 


    2013.06.22 Samos, Grekland
  • Äldre 7 Oct 21:19
    #6

    nej det tycker jag absolut inte. jag vill inte se det som en möhippa. jag förknippar det, samt svensexa, som ett "farväl av singellivet".. som om giftemål vore katastrof.. (tror filmer har förstört för mig...)men att man får en trevlig överraskningskväll med div. aktiviteter eller nåt tycker jag är helt ok. vore trevligt, men inget jag måste ha. ^^ 

  • 201402­22
    Äldre 7 Oct 22:40
    #7

    För mig är det rättså viktigt faktiskt. Däremot har jag inga "krav" på att det skall vara dyrt.Men jag vill bli "hippad"! 

  • Äldre 8 Oct 10:05
    #8

    Min möhippa betydde mkt mer för mig än vad jag trodde att den skulle göra! Inte så ofta man får en heldag med sina närmate vänner nu för tiden, sen så var det ju verkligen en "ego-boost" att allt handlade om mig hela dagen. Hade verkligen så kul!


  • amerik­a
    Äldre 10 Oct 09:10
    #9

    Inte nödvändigt, men kul!! Gift blir man ju även utan hippa/svensexa, men visst är det roligt att bli överraskad av kompisarna och upptäcka allt de har planerat bara för lilla MIG!!

     


    24 maj 2014
  • itsnat­tis
    Äldre 10 Oct 11:32
    #10

    Inte direkt nödvändigt men hade väl varit roligt!
    Gillar personligen inte konceptet med överaskning, slöja, konstiga kläder, fult smink ut på stan och ragga pussar. Så o-classy. En spa-dag med tjejerna eller en weekend någonstans hade inte suttit fel när dagen är inne Glad

  • ETNove­mber
    Äldre 10 Oct 12:47
    #11

    Jag har sagt till att jag INTE vill ha någon möhippa. För mig känns det onödigt och jobbigt faktiskt.

Svar på tråden Är möhippa nödvändigt?