• Äldre 1 Oct 17:17
    4909 visningar
    11 svar
    11
    4909

    Ring köpt på glitter?

    Hejsan! Jo det är så att jag och min pojkvän förlovade oss nu i fredags(svävar på moln!) och ingen av oss har särskillt mycket pengar pga att båda pluggar, är det godtagbart att min kille köper våra förlovnings ringar i affären glitter? dom är av silver och så men det är inga riktiga förlovnings ringar.Och så en fråga till, kan man förminska ringar som inte är köpta i en guldsmedsaffär ? dom är nämligen lite förstora. tacksam för svar!=)<3    

  • Svar på tråden Ring köpt på glitter?
  • xMaria­x
    Äldre 1 Oct 17:25
    #1

    Klart man kan. Man kan vara förlovade utan att ha ringar över huvud taget. Däremot så skulle jag nog försöka spara ihop lite pengar och köpa 2 enkla släta ringar från en guldsmed. Eller kanske begagnat sålänge?


    24 Maj 2014
  • Äldre 1 Oct 17:27
    #2

    Är det verkligen äkta silver i ringarna från glitter?
    Vad har ni för ring-budget? Dom billigaste silverringarna på tex guldfynd kostar ju inte heller så mycket.
    Annars så kan man ara förlovade utan ringar, och så kan ni kanske spara ett tag för att köpa något ni gillar? 

  • osa
    Äldre 1 Oct 18:20
    #3

    När min kille friade gav han mig en mycket enkel ring just från Glitter som jag bar hela tiden tills vi fick hem våra "riktiga" ringar (tog ca 10 veckor pga massa strul). Så absolut funkar det med ringar från glitter, men i längden skulle jag rekomendera några av lite bättre kvalitet ;)

  • Äldre 1 Oct 18:31
    #4

    Hedbergs guld har ringar från 299:- Gladhttp://www.hedbergsguld.se/forlovningsringar-c-61.html?alpha_filter_id=2&sort=20a

    Alltså visst kan du ha vilka ringar du vill, inga ringar alls, eller kanske ett halsband / klocka eller vad som helst.
    Men det skulle kosta mer att förminska en ring - än att köpa en billig i rätt storlek.
    Och det beror på vilket material ringen är i också. Alla guldsmeder arbetar inte i alla material nämligen... 

  • Äldre 1 Oct 18:44
    #5

    Okej, jo men det är så att vi båda vill ha ringar så:P våran ring budget ligger på 3-600 kr per ring och ja det är äkta silver på glitter men stenarna är ju inte äkta:Phm okej tack! kanske får gå tillbaka till glitter sen och fråga om det går bra att byta!=) tack för era underbara svar!=)   

  • Äldre 1 Oct 18:48
    #6

    På guldfynd såg jag enkla silverringar för 130-150 kr, så ni borde kunna hitta något som fungerar..och i rätt storlek direkt:)

  • Äldre 1 Oct 18:50
    #7

    Okej tack ska säga det till Raggzi så får vi åka och kolla sen:D

  • Äldre 1 Oct 18:52
    #8
    Bellanbride skrev 2013-10-01 18:44:59 följande:
    Okej, jo men det är så att vi båda vill ha ringar så:P våran ring budget ligger på 3-600 kr per ring och ja det är äkta silver på glitter men stenarna är ju inte äkta:Phm okej tack! kanske får gå tillbaka till glitter sen och fråga om det går bra att byta!=) tack för era underbara svar!=)   
    3-600:- per ring.
    Ja då borde ni ju hitta något på länken jag la upp eftersom dom ligger på 299:- och uppåt Tungan ute 
  • Äldre 1 Oct 20:35
    #9
    Bellanbride skrev 2013-10-01 18:44:59 följande:
    Okej, jo men det är så att vi båda vill ha ringar så:P våran ring budget ligger på 3-600 kr per ring och ja det är äkta silver på glitter men stenarna är ju inte äkta:Phm okej tack! kanske får gå tillbaka till glitter sen och fråga om det går bra att byta!=) tack för era underbara svar!=)   
    för det priset kan ni faktiskt få ett par enklare guldringar om ni vill .  Då får ni rätt storlek och en del graverar också för köpesumman. 

    Tänk  på att tex Guldfynd har förlovningserbjudande - man kan få båda ringarna för 900 kr tex. Då är det äkta guld o riktiga förlovningsringar.

     
  • Äldre 2 Oct 00:29
    #10

    åh låter ju fantastiskt:o måste kolla upp det:o!

  • Äldre 2 Oct 14:54
    #11

    Hej finns de förlovnings ringar till killar på glitter ?

Svar på tråden Ring köpt på glitter?