• Anonym (funde­rsam)
    Äldre 30 Sep 20:30
    14001 visningar
    13 svar
    13
    14001

    gravid trots neg. test?

    Detta är inte direkt bröllopsrelaterat men kanske någon kan ge svar på min fråga, som rubriken anger har jag gott över tiden från BIM det vill säga 14 dagar, jag har gjort två tester ett i gårkväll och ett i morse båda visar negativt. Däremot upplever jag symptom som ömma bröst (vilket jag aldrig brukar ha) spänd i magen hela tiden typ en blandning mellan mensvärk och träningsvärk, så det känns som den ska komma vilket den inte gjort, allmänt trött och inte sugen på mat (dock inget illamående) så har det varit i en veckas tid nu, jag har gått tillräckligt över tiden för att de borde ge utslag när jag testar (om jag skulle vara gravid skulle det vara vecka 7 nu), vet även att vi hade samlag exakt den dagen som det beräknas att det borde skett en befruktning (om det nu gjort det)Har gått över tiden en gång innan men det känns annorlunda denna gången går inte riktigt att förklara,   hur troligt är det att jag är gravid endå? eller vad kan det annars vara? någon som har några upplevelser eller känner någon som varit i en liknande situation?

  • Svar på tråden gravid trots neg. test?
  • Äldre 30 Sep 20:39
    #1

    Var precis likadant för mig när jag var gravid med dottern, ända testet som visade att jag var gravid var clearblues test som visar vilken vecka man är i. Där behöver man inte leta efter ett plus eller annat utan det står vilket det är.

  • Anonym (funde­rsam)
    Äldre 30 Sep 20:45
    #2
    lerum82 skrev 2013-09-30 20:39:22 följande:
    Var precis likadant för mig när jag var gravid med dottern, ända testet som visade att jag var gravid var clearblues test som visar vilken vecka man är i. Där behöver man inte leta efter ett plus eller annat utan det står vilket det är.
    jag gjorde två st rfsu som ska vara 99 % säkra så man tvivlar på sig själv, samtidigt känner man i sin kropp att det inte är som det brukar, vilken vecka gjorde du dina negativa test och i vilken vecka gjorde du det positiva med clearblue?
  • Äldre 30 Sep 21:44
    #3

    Clearblues digitala (det som det står "gravid" på och hur många veckor, alltså inga plus eller streck) ska tydligen vara jättebra! Min vän fick positivt på det tidigt, "gravid 1-2 veckor" stod det då! Testa :)

  • Äldre 1 Oct 07:25
    #4

    Alla tester gjorde jag de första dagarna jag kunde testa för jag var så säker på att jag var gravid. Vet att något var RFSU oxe att par andra från Apoteket. Kan var svårt att se ett sträck men det andra kan inte bli tydligare även om det inte är 100%

  • summer­weddin­g
    Äldre 1 Oct 08:01
    #5

    Jag har ännu inte passerat BIM, men jag känner av vad jag tror är gravid-symtom med illamående, känslig för dofter, mensvärkliknande smärta samt trötthet. Eftersom jag ännu inte är vid beräknad mens så har jag inte tagit något test och är också osäker på om jag bara inbillar mig symtomen för att jag så gärna vill vara gravid eller vad det egentligen är. Ni som provat CB digital... hur tidigt kan man ta det??

  • Äldre 1 Oct 10:55
    #6

    Har hört att rfsus tester inte är så bra. Har alltid testat mig med clearblues digitala så ta och köp ett sådant. 

  • Äldre 1 Oct 14:53
    #7

    jag använde CB digital på BIM tror jag det var. Annat test samma dag men tidigare och det syntes inget streck.

  • Anonym (nyfik­en)
    Äldre 2 Oct 10:39
    #8
    Anonym (fundersam) skrev 2013-09-30 20:45:40 följande:
    jag gjorde två st rfsu som ska vara 99 % säkra så man tvivlar på sig själv, samtidigt känner man i sin kropp att det inte är som det brukar, vilken vecka gjorde du dina negativa test och i vilken vecka gjorde du det positiva med clearblue?
    Hur har det gått??
  • kärlek­ensbru­dpar
    Äldre 2 Oct 11:50
    #9

    Min mens var sen men likförbannat kom den igår :/

  • Äldre 3 Oct 18:08
    #10

    Clearblue med veckoindikator. Det är ett okänsligt test vilket innebär att man måste ha starka värdne för att den skall tolka plusset själv. Använde den några dagar efter att mensen lyst med sin frånvaro och jag tvivlade aldrig på det resultatet :) min bästis testade RFSUS och den gav utslag att hon var gravid när hon inte var det. Har hört att man inte skall lita på deras tester..

  • Anonym (funde­rsam)
    Äldre 3 Oct 18:29
    #11

    Ingen bebis den här gången, Vilket iof kan vara skönt när det är mycket kring bröllop, men hoppas att det ska gå relativt fort sen när vi väl försöker på riktigt. Kommer dock inte testa Rfsu i framtiden utan köra på veckoindikatorn istället för säkare resultat så man slipper gå och undra Glad

  • Anonym
    Äldre 29 Oct 11:27
    #12

    Jag måste erkänna att jag är lite orolig själv. Min mens är vädligt sen (vilket iochförsig inte är speciellt ovanligt när det gäller min mens eftersom den alltid varit löjligt oregelbunden) men nu äre så att jag gick på ppiller i två år men jag blev så himla agressiv av det och så gick jag upp sådär 25kilo i vikt. Så jag slutade med piller. Jag och min fästman har varit väldigt noga med kondomer men det finns ju alltid en risk med kondomer. 

    Så nu har det gått snart två månader (vilket som sagt inte är ovanligt i sig självt) och vi gjorde ett rfsu test för drygt tre veckor sen . Det var neg. Men det har fortfarande inte kommigt någon mens och min mage är alltid lite spänd (vet inte heller om det beror på att jag dricker laktos när jag borde dricka ickelaktos) men jag är endå orolig.

    Ska ta ett nytt test nu i helgen, vilket märke rekomenderas? 

  • Äldre 29 Oct 16:04
    #13

    ClearBlue men annars så finns ju barnmoskor att besöka...

Svar på tråden gravid trots neg. test?