• Webred­aktör Staffa­n
    Äldre 30 Sep 11:11
    2983 visningar
    11 svar
    11
    2983

    Är du noga med vad du äter?

    Handen på hjärtat, hur noga är du med vad du stoppar i dig? Rösta och diskutera saken här.


    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du noga med vad du äter?
  • Äldre 30 Sep 11:25
    #1

    Skulle säga att jag varken är noga eller onoga! Svarade annat. Det blir kanske hämtmat ca en gång i veckan, lite fredags- och lördagsmys och i övrigt vanlig husmanskost. Kan bli bättre på att äta grönsaker, tappar stinget ibland på grönsaksfantasin.

  • Äldre 30 Sep 11:35
    #2

    Absolut.
    Jag äter LCHF och försöker verkligen hålla mig till så "ren" mat som möjligt och inte bara tänka på kolhydrater och fett.

  • Äldre 30 Sep 11:36
    #3

    Jag håller med Ekorren, svarade också annat
    Vi försöker äta en varierad kost, men vi är liksom inga "fanatiker" eller vad man ska kalla det. 
    Saknade ett "av och till" eller "ibland" eller "försöker"-alternativ... 

  • Äldre 30 Sep 11:44
    #4

    Svarade "Annat". Försöker tänka på vad jag äter, men jag är alldeles för förtjust i att "Känsloäta". Är också alldeles för dålig på att laga mat, jag äter hellre kesella med frukt eller en sallad.

  • Lindij­oo
    Äldre 30 Sep 12:06
    #5

    Jag har allergier och IBS, så jag måste alltid tänka på vad jag stoppar i mig. 
    Är, som tur är, ingen sockermänniska heller så det går bra faktiskt! 
     

  • 201402­22
    Äldre 30 Sep 12:26
    #6

    Jag tänker inte så mycket på det som jag äter. Då jag är hyffsat smal och inte har viktproblem. Men visst, jag proppar ju inte i mig onyttigheter varje dag heller.
    Jag försöker att tänka på att äta nyttigt under veckorna.
    Och unnar mig lite extra gott på helgerna.Glad

  • Alylly­ra
    Äldre 30 Sep 13:36
    #7

    Mer och mer...
    Sen jag blev tillsammans med min man som är vegetarian så måste man ju vara noga med att se till att få i sig tillräckligt med protein och vissa vitaminer. Och jag blir bättre och bättre på att tex inte äta godis i veckorna. Försöker även välja hälsosamma alternativ när jag går ut och äter lunch och tar sallad om jag är osäker.

    Men jag är heller inget hälsofreak, jag försöker bara se till att inte stoppa i mig saker som jag inte vet vad de innehåller - typ halvfabrikat, färdigrätter och produkter med för mycket konstiga stabiliserings- och konserveringmedel i.

  • Äldre 30 Sep 23:34
    #8

    Jag är nogrann när det gäller kavliteten på råvarorna och äter aldrig halvfabrikat. När jag handlar så kollar jag alltid på innehållsförteckningen.

    Någon special diet däremot det följer jag inte. 

  • afture­lding
    Äldre 1 Oct 14:07
    #9

    Jag är noga med att inte få i mig kött eller biprodukter från köttproduktion (gelantin etc). Vitaminer, mineraler och proteiner osv behöver jag inte tänka på längre, det går av bara farten. 

    Men annars är jag inte så noga.

  • Äldre 3 Oct 12:54
    #10

    valde annat då jag försöker :) men det är inte alltid det går som planerat :)

  • Äldre 3 Oct 18:04
    #11

    Mycket noga eftersom jag är gravid

Svar på tråden Är du noga med vad du äter?