• Äldre 29 Sep 19:18
    5800 visningar
    9 svar
    9
    5800

    Umeå bröllop

    Är det någon som har tips på restauranger, catering och konditorer för ett bröllop i Umeå?

    Tycker att det är svårt att bestämma sig. Vill ju inte att det ska bli onödigt dyrt samtidigt som vi är villiga att betala för kvalitet.

    Vilket bageri gör godaste och finaste tårtorna?

     

  • Svar på tråden Umeå bröllop
  • Äldre 29 Sep 19:36
    #1

    Har aldrig smakat hennes tårtor men när det kommer till utseendet kan jag varmt rekomendera Johanna.
    johannastartor.se/

  • Plätti­s
    Äldre 30 Sep 16:16
    #2

    Catering kan jag rekommendera Kummin ute på Nolia. Jag har inte blivit besviken när jag ätit deras mat Det finns många andra alternativ också, du hittar dem om du googlar "catering Umeå". Har blivit rekommenderad Evy's men aldrig provat det själv. 

    Restauranger finns det hur många som helst av, det beror på hur många ni är och vilken typ av mat ni är ute efter.

    Jag har inte heller provat Johannas tårtor, men de som gjort det sjunger hennes lov Man kan även beställa bara en personlig caketopper om man hellre tar tårtan från något annat ställe.

  • Äldre 30 Sep 17:11
    #3

    Hmm kollade hennes hemsida och de är riktigt fina men hur är smaken? Någon som testat?

    Vet bara att vi varken kommer att anlita Mekka, Ullas eller Gimobageriet då de inte har så hygieniskt korrekta rykten men hur är de andra bagerierna tro?

    Vet ju att på NK så jobbar det en som heter Jessica som visst också ska vara duktig. 

  • Plätti­s
    Äldre 30 Sep 17:26
    #4

    Har fikat på NK, men inte ätit deras tårtor. De verkar proffsiga och jag tycker de borde få lite credd eftersom de är Umeås äldsta konditori  
    Det finns ett ställe på Renmarkstorget också där man kan beställa tårtor. Dem har jag provat, och de är helt okej. Kommer inte ihåg vad de heter, men deras skylt är blå i alla fall. 

    Johanna gör tårtan utifrån egna önskemål, så allt beror ju på vilka smaker man vill ha. Men som sagt, alla jag hört som ätit hennes tårtor lovordar dem.  

  • Äldre 30 Sep 17:39
    #5

    Ett kompispar till mig beställde tårta från NK för ett år sedan till deras bröllop. Tyvärr var den jättetorr och hallonen i den var fortfarande frusna vilket de inte hade beställt. De betalade 5000 kr för tårtan och jag måste säga att den var riktigt dålig. Det var inte många som åt upp tårtbiten.

    Finas hembageri (är samma företag som Nybro konditori på Teg och samma som på Ålidhem Centrum) på renmarkstorget gör goda tårtor men jag har aldrig smakat deras bröllopstårtor.

  • Äldre 30 Sep 18:02
    #6

    Har förresten hört att folk pratar om att man kan beställa tårtor från maxi.

    Om jag tolkat det rätt ska de finnas i olika storlekar och olika färger på marsipanen.
    Man ska visst kunna hyra tårtställning också.
    Kan vara så att detta gäller i andra städer, för när jag kollar på maxis hemsida så ser jag bara den traditionella gröna prinsesstårtan. Men far dit och prata med dem.
    www.ica.se/butiker/maxi/umea/maxi-ica-stormarknad-umea-9725/catering/tartor-och-bakelser/

    Men ett hett tips ska vara att inte nämna att de är till ett bröllop för då skjuter de genast i pris!

    Det ska också finnas nån catering firma i rödåsel, dom har väldigt god mat! Vet dock inte vad de heter, någon annan som vet?

  • Äldre 30 Sep 21:00
    #7

    När det kommer till bröllopstårtor har jag kanske inte stenkoll, vet att ica mariehem, ica maxi.och kvantum gör tårtor till rimliga priser!

  • Äldre 30 Sep 21:06
    #8

    Vi beställde all vår mat via Annas mat och fest. Helnöjd med maten och servicen.


    Tårtorna beställde hon i sin tur via coop, (jag antar forum på Ersboda). Jag har själv jobbat i butiken på en av de större konditorierna i Umeå i flera år, men den tårtan var den absolut bästa princesstårta jag smakat. Priset var dessutom jättebra.


    Såg att det var någon här som skrev om Evys. Det är möjlig att hon har bra mat och har bra priser, men jag har varit i kontakt med hennes catering både under bröllop och vid jobbets julbord. Båda gångerna tog maten slut innan alla blivit mätta.


     


     


     


     

  • jappet­jejen
    Äldre 11 Jan 19:59
    #9

    Nybro gör goda bröllopstårtor... har ätit bröllopstårta och doptårta därifrån och båda var saftiga och goda... inget torrt och otäckt där inte...
    Vad gäller MAXI så kan man beställa med vit marsipan men tårtbiten blir lite dyrare om man säger att det är för bröllop tydligen. (enligt en annan tjej här på forumet)

Svar på tråden Umeå bröllop