• Äldre 28 Sep 23:08
    9323 visningar
    20 svar
    20
    9323

    Landskrobabor som ska gifta sig?

    Är det någon här inne från Landskrona som ska gifta sig? Tänkte vi kunde ge varann tips och råd om allt! För här i stan är det tyvärr inte så lätt att ens hitta en bra festlokal.

  • Svar på tråden Landskrobabor som ska gifta sig?
  • Fröken­Mäkelä
    Äldre 30 Sep 13:04
    #1

    Har precis gift mig den 14:e september.Hjälper gärna till med tips och råd ändå om jag får lov :)  

  • Äldre 30 Sep 13:45
    #2

    Vi kommer ha ceremonin i Landskrona men festen i Helsingborg

  • Äldre 1 Oct 14:36
    #3

    FrökenMäkelä skrev 2013-09-30 13:04:50 följande:Har precis gift mig den 14:e september.Hjälper gärna till med tips och råd ändå om jag får lov :)  vart gifte niver då? Och vart hade ni bröllopsmottagningen? Grattis förresten :)

  • Äldre 1 Oct 14:37
    #4

    a ring on my finger skrev 2013-09-30 13:45:45 följande:Vi kommer ha ceremonin i Landskrona men festen i Helsingborg vilket datum gifter ni er? Hur kommer det sig att ni har vigseln i la och festen i hbg?

  • Äldre 1 Oct 15:11
    #5
    Förälskade skrev 2013-10-01 14:37:56 följande:
    a ring on my finger skrev 2013-09-30 13:45:45 följande:Vi kommer ha ceremonin i Landskrona men festen i Helsingborg vilket datum gifter ni er? Hur kommer det sig att ni har vigseln i la och festen i hbg?
    Vi är från Helsingborg men här finns ingen bra lokal för vigsel till så många gäster eftersom kyrka inte är aktuellt för oss.
    Och festen vill vi gärna ha på hemma plan
  • Äldre 1 Oct 16:09
    #6

    Åh vad mysigt, vi har svårt att hitta en bra lokal och vi ska ändå bara vara 40-50 pers. Hur många är ni?

  • Fröken­Mäkelä
    Äldre 1 Oct 20:27
    #7
    Förälskade skrev 2013-10-01 14:36:42 följande:
    FrökenMäkelä skrev 2013-09-30 13:04:50 följande:Har precis gift mig den 14:e september.Hjälper gärna till med tips och råd ändå om jag får lov :) vart gifte niver då? Och vart hade ni bröllopsmottagningen? Grattis förresten :)

    Tack!


    Vi gifte oss i Ottarps kyrka och hade festen i Härslövs folketshus.

  • Äldre 2 Oct 07:03
    #8

    FrökenMäkelä: Jag har blivit tipsad om folkets hus i Härslöv, men det tar emot att det inte ligger i stan. Vill att det ska vara smidigt att ta sig till och från festen.

  • Äldre 2 Oct 11:05
    #9
    Förälskade skrev 2013-10-01 16:09:47 följande:
    Åh vad mysigt, vi har svårt att hitta en bra lokal och vi ska ändå bara vara 40-50 pers. Hur många är ni?
    Vi kommer bli ca 75 personer. Finns begränsat med lokaler i Helsingborg också om man inte ska ha ett färdigt paket med lokal/mat/dryck/personal.
  • Fröken­Mäkelä
    Äldre 2 Oct 13:04
    #10

    Förälskade skrev 2013-10-02 07:03:30 följande:FrökenMäkelä: Jag har blivit tipsad om folkets hus i Härslöv, men det tar emot att det inte ligger i stan. Vill att det ska vara smidigt att ta sig till och från festen.Det ligger inte långt utanför stan så det handlar om kanske 15mins körning efter vigseln. Du har ju folketshus i landskrona också men jag har ingen aning om vad det kostar att hyra.Vi hade gäster så långt ifrån som Malmö, Eslöv, Häljarp (åkte taxi), Asmundtorp. Ingen som klagat på att de var tvugna att ta sig till lokalen eller kyrkan för den delen.  

  • Äldre 2 Oct 15:50
    #11

    FrökenMäkelä, vi har funderat över folkethus i Landskrona, kostar 3000:- för stora festsalen. Ska ringa imorn och kolla tider och tillgång. Behöver iaf 3 dagar juh, sen så har jag blivit tipsad om roddarnas lokal. Att en så enkel sak ska vara så svår.

  • Fröken­Mäkelä
    Äldre 2 Oct 16:53
    #12

    Förälskade skrev 2013-10-02 15:50:00 följande:FrökenMäkelä, vi har funderat över folkethus i Landskrona, kostar 3000:- för stora festsalen. Ska ringa imorn och kolla tider och tillgång. Behöver iaf 3 dagar juh, sen så har jag blivit tipsad om roddarnas lokal. Att en så enkel sak ska vara så svår.Varför behöver du 3dgr?I härslöv så kostar det 2500kr för hela och 1000kr extra om man vill ha fredagen sen söndagen "ingår" att man har en chans att städa och plocka undan sina saker. Städning av golv och så ingår så det behöver man inte göra.Roddarnas vet jag inte om man får hyra om man inte är medlem. Men kolla.   

  • Äldre 2 Oct 17:20
    #13

    Menar du Landskrona Roddklubb så tror jag att det går att hyra den lokalen. Osäker på hur stor den är men den ligger ju fint vid vattnet.

    Menar du Roddarna som i motorcykelklubben så tror jag inte det går att hyra deras lokal...plus att den kanske inte är så "bröllopig"

  • Äldre 2 Oct 19:19
    #14

    Okej, söndagen inräknad så blir det fredagen som en extra dag. Jag menar roddklubb, haha, hade vart snyggt och ha det på mc-klubben. Inte riktigt vår stil :)

  • Äldre 4 Oct 17:24
    #15

    Nu är jag förbannad! Ringde Folkets Hus här i Landskrona idag (min m2b har vart i kontakt med dem innan) och när jag presenterat mig och sagt att vi söker en lokal för mottagningen på vårt bröllop så får jag till svar "Vi vill inte ha sådana tillställningar här!". Blev så arg och ledsen över hans tonfall, för jag ville faktiskt ha den där pga avståndet till kyrkan. Vill inte att gästerna ska känna sig tvugna att köra bil.
    På deras hemsida står faktiskt:

    "Folkets Hus är en ekonomisk förening med uppgift att tillhandahålla samlingslokaler för alla typer av arrangemang."

    Någon som kan rekomendera andra ställen som rymmer 50-60 personer. Landskrona Roddklubb ska vi kolla in men fått reda på att det tydligen är en ganska så rejäl trappa där, tänker på dem gamla i släkten.

    Hur fan ska jag göra nu?

  • Äldre 15 Oct 21:11
    #16

    a ring on my finger skrev 2013-09-30 13:45:45 följande:Vi kommer ha ceremonin i Landskrona men festen i Helsingborg Vart i Landskrona ska ni ha ceremonin?

  • Äldre 17 Oct 14:50
    #17
    Förälskade skrev 2013-10-15 21:11:10 följande:
    a ring on my finger skrev 2013-09-30 13:45:45 följande:Vi kommer ha ceremonin i Landskrona men festen i Helsingborg Vart i Landskrona ska ni ha ceremonin?
    citadellet blir det.
  • Äldre 17 Oct 19:43
    #18
    a ring on my finger skrev 2013-10-17 14:50:49 följande:
    citadellet blir det.
    Det är så vackert där, hade vi haft budgeten hade vi haft vigsel och fest där, älskar omgivningarna där!
  • Äldre 21 Oct 10:43
    #19
    Förälskade skrev 2013-10-17 19:43:25 följande:
    Det är så vackert där, hade vi haft budgeten hade vi haft vigsel och fest där, älskar omgivningarna där!
    Haha, att ha festen där går knappt att lösa om man ska ha ett stort bröllop. Svindyrt!
    Kostade faktiskt ett par tusenlappar att hyra lokalen för vigsel också men det är ändå okej för oss med tanke på utbudet vad gäller platser för borgelig vigsel.
  • Äldre 21 Oct 11:40
    #20

    Jo, så länge man får det man önskar :) Jag kommer dock inte se på citadellet likadant efter igår. Jag har sådan träningsvärk efter att ha sprungit på borggården där igår i 7 timmar. Var statist i en film som spelades in där. Hehe, vackert men plågsamt är min nya syn ;) Nu har jag dessutom ordnat med inbjudningskorten en vän gör det till oss i bröllopspresent, så där försvann ytterligare en kostnad. Finns inga bättre gåvor än dem som förgyller och gör vårt bröllop möjligt. Nu längtar jag bara till November-December så att jag kan ge mig ut och prova klänningar igen :)

Svar på tråden Landskrobabor som ska gifta sig?