• Äldre 28 Sep 19:09
    3742 visningar
    2 svar
    2
    3742

    Någon som har bröllopsfest i smedjan på kinnekulle??

    Hej!
    Jag och min sambo ska gifta oss den 31 maj 2014. Vi ska ha vigsel och bröllopsfest på Hällekis säteri.
    Vigseln kommer äga rum i rosenträdgården och festen i smedjan.

    Nu undrar jag om det finns någon där ute som har gift sig och haft festen här?

    Mina största funderingar är;

    Hur gjorde ni med maten? Själva, catering? Vi funderar på att anlita Carina från Carinas kök o bar.

    Det finns ju inga dukar i smedjan, vart hittade ni era?

    På kontraktet stod det att man inte får spela musik längre än kl 02.00, hur känsligt tror ni att detta är?

    Hur många gäster hade ni och hur dukade ni? Vi skulle vilja ha ett honörsbord vid kortsidan (väggen mitt emot brasan) och sen ha  8 "öar" med 8 personer på varje. Är lite fundersam på hur det ska gå till bara ;)

    Min sista fråga är: Hade ni vigseln i rosenträdgården eller i växthuset?

    Hoppas det finns någon som kan stilla min virriga hjärna lite! :)

    // Jenny

  • Svar på tråden Någon som har bröllopsfest i smedjan på kinnekulle??
  • Äldre 28 Sep 19:41
    #1

    Ingen aning om hur det funkar där, men har kikat på stället! Jag också veta hur det skulle funka! :)

    Hur många gäster kan man ha? kostar det mycket att hyra? 

  • Äldre 17 Oct 10:31
    #2

    Dom sa när jag pratade med dom att man kan ha 100 gäster där..men då måste dom mena om man delar upp det på över och undervåningen antar jag!Det är inte så farligt dyrt. 7000 kr kostar det o då får du nyckel kl 12 på torsdagen innan (om ni har bröllopet på en lördag) o sen ska den lämnas tillbaka under måndagen efter. Så man har ju tid på sig att fixa o dona vilket känns skönt! :)   

Svar på tråden Någon som har bröllopsfest i smedjan på kinnekulle??