• Äldre 28 Sep 16:39
    3088 visningar
    6 svar
    6
    3088

    Hyra porslin

    Vi funderar på att hyra vårt porslin till bröllopsfesten då porslinet i festlokalen är så slitet att det ser ut att komma från en skolmatsal. Någon med erfarenhet av det? Tips på sidor där man kan hyra? Vi är boende i Landskrona.

  • Svar på tråden Hyra porslin
  • Äldre 1 Oct 18:26
    #1

    Någon som har hyrt eller tänker hyra porslin till sitt bröllop

  • Äldre 1 Oct 19:04
    #2

    ska ni anlita en cateringfirma brukar de hyra ut, annars skulle jag nog tro att det är likvärdigt billigt att köpa in på typ ikea än att hyra :)

  • Äldre 1 Oct 19:09
    #3

    Jag jämförde ikeas absolut billigaste tallrik och den var mer än dubbelt så dyr som det första hyrstället jag kollade, så jag tror man tjänar en hel del på att hyra. 
    Jag har ingen koll på landskrona men när vi letade så fick man upp en hel del om man googlade "hyra porslin" och sedan staden.  

  • Äldre 1 Oct 19:13
    #4

    Vi ska ordna maten själva, gör en buffe med hjälp av familjen. När jag tittade runt så kunde jag hyra det mesta för 1300:- tyckte inte det var så farligt om man tänker på vad det kostar att köpa.

  • Äldre 2 Oct 14:58
    #5

    Vi ska också hyra porslin, glas och bestick (samt linnedukar och linneservetter). Det är mycket billigare än att köpa Ikeas billigaste samt att man slipper förfara alla dessa tallrikar, bestick och annat sen!

    Jag sökte på hyra porslin Lund eftersom jag bor här och hittade lite olika alternativ, vi har inte bestämt oss för vilket ännu. 

  • Fröken­Mäkelä
    Äldre 2 Oct 16:57
    #6

    Förälskade skrev 2013-09-28 16:39:18 följande:Vi funderar på att hyra vårt porslin till bröllopsfesten då porslinet i festlokalen är så slitet att det ser ut att komma från en skolmatsal. Någon med erfarenhet av det? Tips på sidor där man kan hyra? Vi är boende i Landskrona. Har ni bestämt er för lokal nu då?Porslin man ofta hyr ser inte bättre ut utseende mässigt än skolbespisnings porslin. Så innan du bestämmer dig helt för att hyra så be och få se hur porslinet ser ut.   Härifrån hyrde vi våra kandelabrar.www.taltmastarna.se/  

Svar på tråden Hyra porslin