• maggie­d
    Äldre 25 Sep 22:40
    1969 visningar
    4 svar
    4
    1969

    Vilken smakkombination av dessa ska jag välja till bröllopstårtan?

    De tävlande kandidaterna är dessa; -Vaniljbotten med nougatkräm och bananbitar -Chokladbotten med jordgubbsmousse med jordgubbskompott -Vaniljbotten med passionfruktsmousse och färska hallon -Äppel och kanel botten med cream cheese fyllning med lime eller citronsmak. Har ni andra förslag får ni jättegärna komma med dem också :) vad hade ni själva på erat bröllop?

  • Svar på tråden Vilken smakkombination av dessa ska jag välja till bröllopstårtan?
  • Äldre 25 Sep 23:01
    #1

    Den med vaniljbotten, passionsfrukstmousse och färska hallon låter jättegod, men jag tror en chokladbotten balanserar passionsfrukten och hallonen bättre :) 

    Äpple- och kanelbottentårtan låter spännande och är nåt jag skulle vilja testa. Nyfiken på hur det smakar!

  • Äldre 25 Sep 23:31
    #2

    Choklad och jordgubbar låter gott:) Nougat går helbort för mig, men jag brukar vara rätt ensam om att ogilla det (och man kan ju inte direkt ta hänsyn till att någon kanske inte gillar fyllningen för då blir det ju ingen tårta alls:P)

    Vi hade red velvet-botten med choklad- & hallonmousse + färska hallon. Helt fantastiskt gott om man, som mig, älskar choklad:P 

  • Äldre 26 Sep 01:53
    #3
    gotte skrev 2013-09-25 23:01:46 följande:
    Den med vaniljbotten, passionsfrukstmousse och färska hallon låter jättegod, men jag tror en chokladbotten balanserar passionsfrukten och hallonen bättre :) 
    Jag skulle också rösta på passion och hallon på choklandbotten! Älskar den kombon!
  • Äldre 26 Sep 08:13
    #4

    Vi hade vitchoklad- och hallonmousse på browniebotten. Supergott!


Svar på tråden Vilken smakkombination av dessa ska jag välja till bröllopstårtan?