• Äldre 22 Sep 11:02
    1763 visningar
    2 svar
    2
    1763

    Kort transport av gäster mellan kyrka och lokal

    Hej! Vi har tänkt gifta oss i brommakyrka och ha festen ca 2km därifrån. Nån som har bra tips på transport för gästerna? Jag hade tänkt typ ett skansentåg men det blir väldigt dyrt då timkostnaden inkluderar transporten från Skansen. Nån som vet något liknande tåg eller har någon annan bra idé?

  • Svar på tråden Kort transport av gäster mellan kyrka och lokal
  • Aniara­4
    Äldre 22 Sep 11:11
    #1

    Vi hade liknande avstånd, och när jag kollade priser visade det sig att det blev billigare att beställa taxi för 50 personer än att hyra en buss. (Vi hade 60+ gäster men räknade med att några hade egen bil.) Jag tycker iofs inte att man på något sätt är skyldig att ordna transport åt gästerna, men det kändes ändå enklare än att alla skulle hålla på och krångla och försöka ta sig kollektivt, ringa egen taxi osv, och det blev en ganska liten kostnad, kanske 1500:- totalt för oss. Misstänker iofs att några hann betala taxin själva, vi var för sent ute för att hinna skaffa konto och få faktura från taxibolaget, så vi hade en person som stod och betalade taxibilarna allteftersom de anlände och sen fick ersättning av oss.

    Sen kan det ju vara en annan sak att man vill göra något roligt av det. Tänk bara på att en del kanske har egen bil och vill ta den med sig till festlokalen. Skansentåg lät ju gulligt, men jag förstår att det blir dyrt. Hyra en äldre buss kanske?
    www.sparvagssallskapet.se/svenska/hyrenbuss.php

  • Äldre 23 Sep 22:29
    #2

    Tack så mkt för info och tips! Det är kanske bäst att köra på taxi-varianten. Särskilt som det nog inte blir så dyrt som jag trodde.

Svar på tråden Kort transport av gäster mellan kyrka och lokal