• cutefjant

Fräntorps folket hus

Har läst mycket om Fräntorp vid Östra sjukhuset i Göteborg.

Har skickat en fråga till dom och de hade mitt datum ledigt, någon som har erfarnehter av detta?

Kanske lite bilder? och dela med sig av..

+ och - är alltid välkommet :)

• Svar på tråden Fräntorps folket hus
  • goyan

Jag var på bröllop där för några veckor sedan. Lokalen i sig är kanske inte så superexalterande i vanliga fall, men efter dekorationerna så blev den riktigt fin. Ett plus är de stora fönstrena och ett minus är att köket är ganska litet. 

• cutefjant

ok! tack :)

fanns det rum att dansa eller var man tvungen att röja för att kunna ha festen?

• Cakes

Hej,

Det finns gott om plats för både bord och dans, man behöver inte duka undan. Jag har varit på fest där samt att vi övervägde att ha vår bröllopsfest där.

Plus är:

- Stor lokal.

- Bra med toaletter och en stor hall för jackor etc.

- Bra musikanläggning finns.

- Filmduk och projektor finns.

- Ett rum på övervåningen (om man ska ha barn med på festen och vill göra något extra typ lekrum för dem).

- Relativt billig (tror det är 5500 kronor för en hel helg).

- Fin, grön omgivning om ni ska vara där på sommaren.

Minus är:

- Rätt ful lokal, så det krävs mycket dekorationer.

- Poslinet och glasen är omaka, så är man (som vi skulle vara) 100 personer så behöver man hyra in sånt.

- Litet kök

Hoppas detta var till någon hjälp :)

• cutefjant
    Cakes skrev 2013-09-19 11:04:51 följande:

Hej,

Det finns gott om plats för både bord och dans, man behöver inte duka undan. Jag har varit på fest där samt att vi övervägde att ha vår bröllopsfest där.

Plus är:

- Stor lokal.

- Bra med toaletter och en stor hall för jackor etc.

- Bra musikanläggning finns.

- Filmduk och projektor finns.

- Ett rum på övervåningen (om man ska ha barn med på festen och vill göra något extra typ lekrum för dem).

- Relativt billig (tror det är 5500 kronor för en hel helg).

- Fin, grön omgivning om ni ska vara där på sommaren.

Minus är:

- Rätt ful lokal, så det krävs mycket dekorationer.

- Poslinet och glasen är omaka, så är man (som vi skulle vara) 100 personer så behöver man hyra in sånt.

- Litet kök

Hoppas detta var till någon hjälp :)

Tack!! Verkligen toppenhjälp :)

Vi ska ha catering så dom har porslinet som dom hämtar och lämnar så det är ju bra!

Ful lokal som kräver mycket dekorationer.. jag såg att det va gröna väggar och fula gardiner i svart på bilder undrar om man kan göra något åt detta på ett bra sätt...om dom tillåme går att ta bort bara för den helgen och sättas upp igen.. hmm ja vi får åka dit å kika helt enkelt :)

Vart ska ni ha er bröllopsfest eller ni kanske redan har haft den?
  • Cakes
    cutefjant skrev 2013-09-20 12:02:42 följande:
    Tack!! Verkligen toppenhjälp :)

Vi ska ha catering så dom har porslinet som dom hämtar och lämnar så det är ju bra!

Ful lokal som kräver mycket dekorationer.. jag såg att det va gröna väggar och fula gardiner i svart på bilder undrar om man kan göra något åt detta på ett bra sätt...om dom tillåme går att ta bort bara för den helgen och sättas upp igen.. hmm ja vi får åka dit å kika helt enkelt :)

Vart ska ni ha er bröllopsfest eller ni kanske redan har haft den?

Hej,

Förlåt för sent svar men är inte inne så ofta nu för tiden :)

Nej, det blev lokalen La Cuveé istället. Den ligger lite närmare Munkebäckstorget. Vi valde den främst för att vi tyckte att det krävdes mindre dekorationer.

Har ni bestämt vart ni ska vara ännu?

• cutefjant
    Cakes skrev 2013-10-30 13:58:11 följande:

Hej,

Förlåt för sent svar men är inte inne så ofta nu för tiden :)

Nej, det blev lokalen La Cuveé istället. Den ligger lite närmare Munkebäckstorget. Vi valde den främst för att vi tyckte att det krävdes mindre dekorationer.

Har ni bestämt vart ni ska vara ännu?

Hej :)
    Ja vi har faktiskt hittat ett annat ställe Norges Hus bredvid Bergakungen jättefint och med en toppenservice! Jag riktigt längtar tills vi får pynta och och planera där, kändes så bra!
  • Cakes
    cutefjant skrev 2013-11-01 09:43:56 följande:
    Hej :)
    Ja vi har faktiskt hittat ett annat ställe Norges Hus bredvid Bergakungen jättefint och med en toppenservice! Jag riktigt längtar tills vi får pynta och och planera där, kändes så bra!
    Vad kul! Lycka till med ert bröllop :)
  • cutefjant
    Cakes skrev 2013-11-01 16:27:41 följande:
    Vad kul! Lycka till med ert bröllop :)
    D samma :)
Svar på tråden Fräntorps folket hus