• Theodoras Pappa

    Hotell i Stockholm innerstad?

    Hejsan! Jag och min fästmö ska gifta oss i Juni nästa år och som det ser ut nu så ska vi spendera bröllopsnatten på stadshotellet i Västerås. Men då det "bara" kostar en tusenlapp mer att ta limousinen till Stockholm så funderar vi på detta. Är det någon här som har bra förslag på hotell med bra bröllopssviter i Stockholm innerstad, gärna i närheten av centralen så att vi lätt kan ta oss hem till Västerås dagen efter? Är väldigt tacksam för alla svar

  • Svar på tråden Hotell i Stockholm innerstad?
  • sommar2014

    Har visserligen bara ätit på deras restaurang som var fantstisk men Clarion Sign på Norra Bantorget är väldigt fint. De har ett spa också, Selma City Spa. Och en faaaabulous brunch på lördagar och söndagar. Man känner sig som om man vore i New York. Glad

    Det ligger cirka 5 minuters promenad från Centralen.

  • TheD

    Bröllopssvit vet jag inte om det finns men jag älskar Scandic Sergel Plaza.

  • Chicita

    Clarion Hotel Sign är ett bra hotell, men dom har dock inga direkta "bröllopssviter". Deras sviter är som större rum med en soffgrupp i *typ*.

    Jag skulle hellre satsat på Clarion Hotel Stockholm som har riktigt fina sviter (moderna).

    Vill ni ha något som är lite mer udda så har ni ju Nordic Light Hotel som har ljussatta sviter och rum (alltså färg-belysning).

    Nordic Light ligger precis vid stationen (om man går ut vid utgången vid Arlanda Express så står man nästan utanför dörren).

    Annars gillar jag Clarion Collection Bolinder Munktell I Eskilstuna (lite närmare än Stockholm)... Glad 

  • stormhelen

    Vi bodde på hotell Rival, och det kan jag verkligen rekumendera. Super fint och frächt. Deras sviter är super fina och de har bra bröllopspaket om man vill ha det.


    Jätte fint läge på lugn gata.


    Dock så ligger det inte nära Centralen utan det ligger på Södermalm vid Mariatorget.


    Då jag bor i Stockholm så har jag inte bott på några andra hotell än Rival, så jag kan inte uttala mig om hur de är.


    Googla runt och läs resentioner från tidigare resinärer. Det är mitt råd det.

  • Aniara4

    Diplomat är ju fint och ligger framför allt väldigt fint vid Strandvägen. Precis bredvid i ett likadant "tvillinghus" ligger Esplanad som är lite billigare och kanske lite personligare. Reisen i Gamla stan har rum med bastu och jacuzzi, men jag har ingen egen erfarenhet av det.

    Läsa på Tripadvisor är alltid bra!

  • Kalaspinglan

    Jag gillar Hotell Stureplan; relativt nytt (och därmed fräscht!) men inrett i gammal stil.

    Det närbelägna Mornington är jag inte överdrivet förtjust i. Små rum, dålig städning (smutsigt lakan!), slitet.

    Berns har jag hört mycket gott om.

    Scandic har blivit MYCKET SÄMRE sedan kedjan senast såldes (det är några år sen). Förr var Scandic ett hyfsat alternativ, nu känns de bara billiga och ganska dåliga. Har bott på både nya Scandic hotell och äldre, och de nya är minsann dyra med låg standard.

    Om ni inte promt "måste" ha en svit kan ni ju boka ett extra fint rum.

  • Theodoras Pappa

    Tack så jätte mycket för alla svar. Det blir många hotell att kolla upp, haha! Många bra tips som jag får ta att följa upp.

Svar på tråden Hotell i Stockholm innerstad?