• Nyfiken gul , nu fru

Udda brudklänningar? Visa mig era!

Har en vän som funderar på att gifta sig men hon är inte alls för det här med maränger och spetsar och rysch,pysch och gullidutt. 

Hon är helt enkelt ute efter lite alternativa varianter utan att fördenskull se ut som nån maskeradbrud. Eller nån som stulit mammas illasittande klänning från 1972.. 

att bara tänka sig en klänning i svart istället för vitt är inte helt optimalt eftersom hon är just allergisk mot det typiskt tjejiga med volanger , pärlor osv.

Så allt alternativt vill jag kunna visa henne här!   Ös på det ni ska ha på er eller bilder på något ni fastnat för men ändå inte valde... 

Brudklänning i jeanstyg?
    Värsta vulgoklänningen?
    Minikjol och läderbh?
    Vita skinnbrallor och spetskorsett?
    Batikfärgad kaftan?
    Poncho och näbbstövlar?
    Regnrock?

... ?  

• Svar på tråden Udda brudklänningar? Visa mig era!
  • ThereseV

Jag har tyvärr inga bra klädtips, men ett alternativ annars skulle ju kanske kunna vara att välja en väldigt enkel klänning (något utan volym, rosetter, spännen, brodyr eller liknande) och sedan gå all in på frisyr och accessoarerna? Man kan ju tex göra otroligt mycket med brudbuketten, som inte är tjejigt och romantiskt, och med rätt frisyr och smycken så kan man ju "styra" hur klänningen och hela looken uppfattas. 

• Nyfiken gul , nu fru
    ThereseV skrev 2013-09-17 00:13:46 följande:
    Jag har tyvärr inga bra klädtips, men ett alternativ annars skulle ju kanske kunna vara att välja en väldigt enkel klänning (något utan volym, rosetter, spännen, brodyr eller liknande) och sedan gå all in på frisyr och accessoarerna? Man kan ju tex göra otroligt mycket med brudbuketten, som inte är tjejigt och romantiskt, och med rätt frisyr och smycken så kan man ju "styra" hur klänningen och hela looken uppfattas. 
    Mm.... det är ju lite så hon tänker men hon vet ju inte vad för slags klänning hon skulle kunna tänka sig.  Hon är inte direkt klänningstypen om man så säger.  Hon är inte ens säker på att hon vill gifta sig i en klänning.  Det är därför hon vill se lite ideer om vad folk har haft på sig. 

Hon vill gärna klä upp sig men vet inte hur riktigt än. 
  • filibustern

wow! en i jeans! så coolt det skulle vara! 

men varför en klänning över huvud taget? hon kan inte gå i kostym då? vit kostym? 

Svar på tråden Udda brudklänningar? Visa mig era!