• Sarin

Var kan jag sälja min brudklänning?

Hej alla!

Jag är desperat efter att få sälja min brudklänning, vill bara bli av med den och sakerna också då bröllopet inte gick hela vägen!

Har ni några tips på var jag kan sälja den?
    Har försökt lägga ut detta på blocket men inte fått någon napp och vill bara bli av med den och sakerna som tillhör klänningen också.

Hjälp!!
    alla tips är välkomna.

• Svar på tråden Var kan jag sälja min brudklänning?
  • PimPim83

Tyvärr verkar det vara svårt att sälja begagnade brudklänningar, i alla fall utan att göra en rejäl förlustaffär.

Om du vara vill bli av med klänningen så testa med att sänka priset rejält. Jag la ut en oanvänd brudklänning på Blocket och fick sålt den på bara några dagar. Då prissatte jag den för under 1000 kr. Dessutom var jag noga med att skriva en saklig text utan egna värderingar, det vill säga att jag hoppade över ord som "fantastisk", "underbar" och liknande. Jag visade även flera bilder på klänningen så att de som kollade skulle få em bra uppfattning om hur den såg ut. Jag hade flera som hörde av sig och var intresserade av den och den första som kom och provade köpte den.

Kolla runt på blocket vad liknande klänningar läggs ut för och lägg sedan priset lite under det är mitt tips. Om det finns femtiellva axelbandslösa klänningar med puffig kjol måste man försöka få sin känning att sticka ut på något annat sätt, och då är det nog priset man får använda sig av.

Annars finns det alltid tradera, köp- och säljsidan här på bröllopstorget och på andra bröllopssiter. Kanske finns det en köp- och säljsida för din stad på facebook där du kan lägga ut den?

Lycka till!

• Sarin
    PimPim83 skrev 2013-09-17 08:35:09 följande:
    Och som vanligt blir det lite stavfel när man skriver fort... Flört
    Tack så mycket för info :/
    Känns tråkigt att behöva sälja den så billigt då den också står fortfarande i butik (oanvänd)
    Men ska försöka lägga ut den på blocket. 
  • FrökenMäkelä

Sarin skrev 2013-09-17 09:33:03 följande: PimPim83 skrev 2013-09-17 08:35:09 följande: Och som vanligt blir det lite stavfel när man skriver fort... foralltidvi.blogspot.se/ Tack så mycket för info :/Känns tråkigt att behöva sälja den så billigt då den också står fortfarande i butik (oanvänd)Men ska försöka lägga ut den på blocket. Kan inte butiken återköpa den då? De kan ju sälja den på nytt.

• PimPim83
    FrökenMäkelä skrev 2013-09-17 09:38:36 följande:
    . Kan inte butiken återköpa den då? De kan ju sälja den på nytt.
    Jag undrar samma sak. Jag trodde att du hade klänningen hemma.
  • Sarin
    PimPim83 skrev 2013-09-17 09:44:35 följande:
    Jag undrar samma sak. Jag trodde att du hade klänningen hemma.
    Hej!
    klänningen står i butiken!

• Sarin
    Sarin skrev 2013-09-17 10:27:23 följande:
    Hej!
    klänningen står i butiken!
    Nope! De vägrar att återköpa den :/
  • Caisa

Kan du inte lägga upp den här på forumet, med bilder och mått osv? Finns kanske någon som är intresserad.

• PimPim83
    Caisa skrev 2013-09-17 11:50:26 följande:
    Kan du inte lägga upp den här på forumet, med bilder och mått osv? Finns kanske någon som är intresserad.
    Det är inte tillåtet att annonsera i forumet.
  • Sarin
    Caisa skrev 2013-09-17 11:50:26 följande:
    Hej!
    Jag har gjort det :) 
  • Sarin
    Sarin skrev 2013-09-17 12:34:10 följande:
    Hej!
    Jag har gjort det :) 
    Hej!
    Jag har lagt ut här på köp & Sälj i forum får man inte annonsera vad jag vet iaf :/ 
Svar på tråden Var kan jag sälja min brudklänning?