• Anonym (Nidis?)

    Nidblödning??

    Jag har lite funderingar som jag skulle vilja ha lite hjälp med. Först lite bakgrundsinfo (med kanske lite väl öppna förklaringar): Jag hade min senaste mens i början av maj. I mitten av maj (vid beräknad ÄL, dock inget utslag på test) började jag och sambon försöka skaffa barn. Mensen kom inte i juni som den skulle, och jag testade då negativt. Dock kom aldrig mensen, trots att jag testade negativt igen. I mitten av juli började jag dock blöda, dock väldigt sparsamt (mer bruna flytningar). Jag trodde ju självklart att det var mensen som kommit igång eftersom jag hade testat negativt fyra gånger sedan i början av juni. Dessa blödningar höll i sig i ca 1,5 vecka. På en torsdag började jag blöda mera och så lite mensvärk. Jag trodde då att det var den riktiga mensen som kom igång eftersom det hade varit ett sådant långt uppehåll. Men på natten mellan torsdag och fredag vaknade jag av en hemsk smärta i magen, som inte gick över på några timmar trots alvedon och vetekudde mot magen. På fredagen började jag blöda mera (trodde fortfarande att det var mens). Dock under dagen kom det ut en klump som liknade mer en (väldigt liten) moderkaka än en vanlig koagulerad blodklump. Jag började då misstänka att det var missfall, och detta var fallet eftersom jag testade positivt några timmar senare. Detta hände den 26 juli. Efter jag slutade blöda efter missfallet bestämde jag och sambon oss för att inte planera in barn just nu, utan vänta tills min mens skulle komma igång igen. Men självklart har vi haft sex sedan dess + han har även kommit i mig varje gång då vi resonerar att "händer det så händer det" (vi vill jättegärna ha barn!). Dock vill vi inte ha stressen över att planera barn, med att hålla reda på ägglossning och så vidare just nu. Min mens har inte kommit sedan jag slutade blöda efter missfallet. Och det är ju inget konstigt med det eftersom det kan ju dröja. Och nu börjar mina funderingar: Senaste gången vi hade sex var 3 september (han kom i mig då). Fredagen den 13 september skulle jag torka mig efter jag kissat och fick då rosa/bruna flytningar på pappret. Jag trodde då att det var mensen som var på gång men det konstiga är att det inte kom något mer efter den dagen. Det var rosa/brunt på pappret två gånger under fredagen, och ingenting i trosorna, utan bara på pappret när jag torkade mig. Kan detta vara en nidblödning?! Visserligen har jag inga symtom förutom humörsvängningar, men det kan lika gärna bero på stress (bröllop inom några veckor) som att min mens är på väg. Ni som har haft nidblödningar, hur har dessa sett ut/varit?

  • Svar på tråden Nidblödning??
  • Anonym (Nidis?)

    Jag har redan lagt ut samma fråga där + googlat mycket men vill försöka få svar på mina egna funderingar.

Svar på tråden Nidblödning??